مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) تاكید كرد؛

ضرورت بهره گیری از وجود عظیم امام رضا (ع) در تشکیل جامعه اسلامی

ضرورت بهره گیری از وجود عظیم امام رضا (ع) در تشکیل جامعه اسلامی

به گزارش پرسی بلاگ، مشهد ـ مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار داشت: باید بتوانیم از گنجینه عظیم امام رضا(ع) در تشکیل جامعه اسلامی و تمدن سازی اسلامی بهره گیری وافر و کامل نمائیم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مرتضی سعیدی زاده شامگاه چهارشنبه در اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بعد از تبریک سالروز میلاد مسعود شمس الشموس و انیس نفوس امام رضا ضد السلام اظهار داشت: برای ما مایه مباهات است که سرزمینمان میزبان وجود نازنین امامیست که نماد علم و عقل حکمت و منطق و تدبیر و سیاست است و به فرموده رهبر معظم انقلاب آنگاه که در معرض یک تجربه تاریخی عظیم و نبرد پنهان سیاسی قرار می گیرد به برکت تدبیر الهی شیوه حکیمانه را در این آزمایش بزرگ پیش روی آیندگان قرار می دهد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار داشت: تردیدی نیست که جشنواره موفقی با این همه دستاوردهای دلنشین نیار به حمایت های بیشتری دارد.
وی اظهار داشت: ما به امام علی بن موسی الرضا (ع) در گوشه ای از صدر تاریخ نمی پردازیم و ما امام رضا (ع) را در گوشه ای از تاریخ اسلام محصور نمی نماییم بلکه از این منبع فیض الهی که به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت رضا (ع) ولی نعمت معنوی و مادی ما برای حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی و جهان اسلام مدد می گیریم.
سعیدی زاده اشاره کرد: اینک که ما در گام دوم انقلاب اسلامی وارد دومین مرحله از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی شده ایم باید بتوانیم از گنجینه عظیم این انسان کامل و ولی اعظم الهی در تشکیل جامعه اسلامی و تمدن سازی اسلامی بهره گیری وافر و کامل نمائیم.
جشنواره امام رضا (ع) یکی از بارزترین مظاهر دیپلماسی فرهنگی رضوی در داخل و خارج کشور است
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با اشاره به گستردگی جشنواره بین الملی امان رضا ضد السلام اظهار داشت: این جشنواره یکی از عمومی ترین و برترین رویدادهای فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران یکی از بارزترین مظاهر دیپلماسی فرهنگی رضوی در داخل و خارج کشور است. این رویداد آئینی نمونه بارزی از یک فعالیت هنری، فرهنگی و رسانه ای است که با درایت و طمانینه شکل گرفته و از ساختارهای منظم و دقیقی برخوردارست.
وی در ادامه اضافه کرد: موفقیت این رویداد علاوه بر عنایت ویژه صاحب اصلیه خود امام رضا (ع) حاصل عشق و ارادت بی حد و حصر و بدون چشم داشت بنیانگذاران و برگزارکنندگان این جشنواره در طول ۲۰ سال قبل است با این وجود این رویداد فرهنگی هنری از بودجه و امکانات غیر متعارف برخوردار نیست بلکه مدیریت جشنواره به شکلی طراحی شده که چنین اتفاق بزرگی در طول سال با بهره بردن از مشارکت های مختلف در درون وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و سازمان ها و مجموعه های مردمی و با حضور عاشقان فرهنگ رضوی برگزار شود و الحق در این کار سترگ و پرارزش موفق بوده است.
سعیدی زاده عنوان کرد: ما در داخل کشور هیچ رویداد فرهنگی و هنری و رسانه ای را با چنین وسعتی سراغ نداریم و از این منظر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) الگو و تجربه ارزشمندی است که باید در برگزاری دیگر رویدادهای فرهنگی، هنری و آئینی مورد َاستناد قرار گیرد. تردیدی نیست که جشنواره موفقی با این همه دستاوردهای دلنشین و رویدادی با چنین وسعت و عظمت با این همه مخاطب احتیاج به حمایت بیشتری دارد، حمایتی که با جان و دل شکل می گیرد و از فردا مجدد شروع می شود.
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با اشاره به مروری کوتاه بر خصوصیت های جشنواره امام رضا ضد السلام اظهار داشت: نقطه عطف همدلی و همزبانی و نمونه های بارز ارادت جامعه فرهنگی هنری و رسانه ای کشور به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا ضد السلام است، نشان میدهد که این جشنواره سه فرصت طلایی را شروع ما قرار داده است، فرصت حضور نیروهای خوش فکر جوان و کارآمد و تحول خواه برای آفرینش یک جریان با برکت در زمینه فرهنگ هنر و رسانه، فرصت ادای دین و عرض ارادت دستگاه های فرهنگی و هنری رسانه ای نظام جمهوری اسلامی ایران و فرصت ظهور و بروز دلدادگی و آستان مقدس خاندان عصمت و طهارت در تمامی سطوح جامعه فرهنگی هنری و رسانه ای های کشور به عموم اقشار جامعه بستری فراهم گشته است تا ظرفیت عظیمی از نوآوری توانمندی استعداد و خلاقیت در این ایام شکوفا شود در فرهنگ رضوی تا دوردست ها ترویج شود.


منبع:

1402/03/11
13:43:48
5.0 / 5
284
تگهای خبر: اجتماعی , بین المللی , جشنواره , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ