تأثیر نوشابه، لوازم آرایشی، عطر و حشره کش بر ناباروری

تأثیر نوشابه، لوازم آرایشی، عطر و حشره کش بر ناباروری

به گزارش پرسی بلاگ، بوشهر مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: نوشیدنی های شیرین شده صنعتی بخصوص نوشابه ها، ترکیبات لوازم آرایشی-بهداشتی، عطر و حشره کش می توانند سبب افزایش ریسک ناباروری شوند.


دکتر سید محمدهادی امامت چهارشنبه ۱۰ خرداد ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت در ژورنال کلاب عوامل زیست محیطی و تغذیه ای مؤثر بر ناباروری با عرضه دو مقاله در مورد اهمیت تغذیه و تاثیر آن بر باروری اظهار نمود: نوشیدنی های شیرینی شده صنعتی و بخصوص نوشابه ها ازجمله عوامل تغذیه ای مهم افزاینده خطر ناباروری هستند.
وی افزود: چاقی در هر دو جنس زمینه ساز ناباروری است و کاهش وزن به هر میزان می تواند خطر ناباروری را کم کند.
عضو هیئت علمی گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با عرضه یک مورد مقاله در مورد مواجهه خانم ها با آلاینده های محیطی ازجمله اتیل پارابن و تریکلوزان و بنزوفنون اضافه کرد: این ترکیبات می تواند سبب افزایش ریسک ناباروری شود.
وی ادامه داد: ترکیبات ذکر شده در فرمولاسیون لوازم آرایشی-بهداشتی، عطر و حشره کش استفاده می شوند و مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز بدن هستند که با اختلال در سیستم هورمونی بدن می توانند اثرات منفی ازجمله ناباروری را سبب شوند.
عضو هیئت علمی گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از آنجاییکه خانم ها مصرف بالایی از لوازم آرایشی و بهداشتی دارند، باید اطلاع رسانی در مورد عوارض نامطلوب این محصولات بر باروری با تاکید بیشتری صورت گیرد.




منبع:

1402/03/10
10:04:03
5.0 / 5
345
تگهای خبر: اطلاع رسانی , سیستم , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ