میرمرشدی مطرح كرد؛

ایجاد کارگروه بین المللی بازی های کامپیوتری دینی در دستور کار است

ایجاد کارگروه بین المللی بازی های کامپیوتری دینی در دستور کار است

به گزارش پرسی بلاگ، یک پژوهشگر فلسفه هنر و رسانه اظهار داشت: ایجاد کارگروه بین المللی بازی های کامپیوتری دینی در ایجاد هم افزایی میان آنها از برنامه های ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سید محمدمحسن میرمرشدی مدرس حوزه و پژوهشگر فلسفه هنر و رسانه و حبیب داستانی بنیسی بازی ساز و پژوهشگر حوزه بازی های کامپیوتری در جلسه ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم، گزارش هایی از مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های درحال انجام ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم ارائه دادند.
برنامه ریزی و پشتیبانی از تدوین الگوی اسلامی ایرانی بازی های کامپیوتری، برنامه ریزی و پشتیبانی از برگزاری دورس خارج حوزی با موضوع بازی ها، برنامه ریزی برای پشتیبانی از پژوهش های علمی، برگزاری نشست ها و ایجاد کارگروه های مطالعاتی بازی های کامپیوتری، رومیزی و فیزیکی، هماهنگی و برنامه ریزی برای ایجاد رشته های تخصصی حوزه بازی های کامپیوتری، رومیزی و فیزیکی، برنامه ریزی برای برگزاری دوره های سواد بازی ویژه طلاب و برگزاری دوره های مهارتی بازی سازی طلاب همچون برنامه های ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم است که در این نشست به آنها اشاره شد.
حجت الاسلام میرمرشدی پژوهشگر فلسفه هنر در این نشست با اشاره به دو ماموریت اصلی این ستاد در معرفی بازی به حوزویان و شناسایی ظرفیت های درون حوزه و اتصال این ظرفیت ها به خارج از حوزه اظهار داشت: نظام نامه مسائل فقهی و نظام نامه مسائل حکمی تربیتی بازی های کامپیوتری در این ستاد درحال تدوین و انتشار است و این نظام نامه ها خیلی از مسائل را پوشش می دهد و تکلیف پژوهشگران را نیز مشخص می کند.
وی اضافه کرد: ایجاد کارگروه بین المللی بازی های کامپیوتری دینی بوسیله شناسایی صاحب نظران مسلمان حوزه بازی در ایجاد هم افزایی میان آنها در دیگر برنامه های این ستاد است.
پژوهشگر فلسفه هنر به ایجاد بانک طرح و ایده بازی اسلامی و ایرانی در این ستاد نیز اشاره نمود و اظهار داشت: بازی نامه نویسی توسط حوزویان در این رویکرد ستاد بطور جدی دنبال خواهد شد تا به یک بانک طرح و ایده خوب دست پیدا نماییم. هم اکنون ما ۱۷ طرح بازی در این بانک داریم و باید این عدد افزایش پیدا کند. چون یکی از اشکالات بازی سازان ما کمبود ایده است.
ضرورت تقویت ارتباط میان بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم
در ادامه محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به تغییر معاونت حمایت در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری به معاونت محتوا برای شناسایی اولویت های فرهنگی اشاره کرد: برای ورود بنیاد به حوزه تولید لازم است، اولویت های فرهنگی شناسایی شوند.
وی در این نشست بر تقویت ارتباط میان بنیاد و ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم در بخش های مختلف پژوهشی، آموزشی، تولید و نظارت بر محتوا با رویکرد تعریف طرح ها و پروژه های مشترک تاکید نمود.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به برنامه ریزی بنیاد برای تحلیل بازی های پرمخاطب اظهار داشت: در گام نخست تعدادی بازی برای تحلیل انتخاب شده اند و برمبنای محتوای تحلیلی به دست آمده از آنها، مقرر است برنامه های مختلفی مانند برگزاری نشست نقد و بررسی بازی و استریم کردن اجرا شود.
در این جلسه همین طور پیشنهادها و راهکارهای ایجاد تعامل مشترک میان بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و ستاد راهبری بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم مورد بررسی قرار گرفت.

1402/02/25
00:12:55
5.0 / 5
304
تگهای خبر: آموزش , بین المللی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ