رمضانی مطرح كرد؛

تبادل فرهنگی بین ناشران هند و ایران صورت گیرد

تبادل فرهنگی بین ناشران هند و ایران صورت گیرد

به گزارش پرسی بلاگ، قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه کتاب اظهار داشت: علاوه بر حضور موثر در نمایشگاه های دو کشور ایران و هند باید تبادل فرهنگی بین ناشران هم اتفاق بیفتد و آثار ادبی ایران توسط ناشران هندی ترجمه شود.



به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ‬ گویند ‏پراسادا شارما؛ رئیس مرکز نشنال بوک تراست کشور هندوستان با هیئت همراه در نشست مشترک با علی رمضانی؛ سخنگو و قائم مقام سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرصت های همکاری مشترک در حوزه صنعت نشر و تبادل های فرهنگی میان ایران و هندوستان را بررسی کردند.
رمضانی در این جلسه ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به رئیس نشنال بوک تراست کشور هندوستان اظهار داشت: الان نمایشگاه در مساحتی به بزرگی ۱۲۵ هزار متر مربع در قسمت های مختلف مستقر شده است. اخیرا در نمایشگاه کتاب دهلی در هندوستان حضور داشتم و آنجا تفاهمنامه مشترک میان دو کشور منعقد گردید. با عنایت به استقبالی که در نمایشگاه دهلی دیدم مایل هستند که ایران هم بعنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب دهلی حاضر شود و همین جا این اعلام آمادگی را با شما مطرح می کنم.
وی اضافه کرد: به نظرم لازم است علاوه بر حضور مؤثر در نمایشگاه های دو کشور تبادل فرهنگی بین ناشران ایران و هند اتفاق بیفتد و آثار ادبی ایران توسط ناشران هندی ترجمه شود و به صورت متقابل هم شما آثار خویش را برای ترجمه به زبان فارسی به ما معرفی کنید.
علی رمضانی اظهار داشت: الان ۲۷۰۰ ناشر به صورت حضوری و مجازی با نمایشگاه کتاب همکاری دارند و این فرصت مناسبی است تا فعالان حوزه کتاب و نشر هندوستان آثار خویش را به ناشران ایرانی معرفی کنند و تبادل میان آژانس های ادبی دو کشور شکل بگیرد.
استقبال مردم هند از آثار ادبی چشم گیر است
در این نشست گویند ‏پراسادا شارما با ابراز شادمانی از حضور در نمایشگاه تهران و تشکر از دست اندرکاران حوزه کتاب و نشر ایران به حضور مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران بعنوان نماینده صنعت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب هند در دهلی اشاره و اظهار داشت: شاهد بودید که چقدر استقبال مردم هند از آثار ادبی چشم گیر است. تمایل داریم برای حضور چشم گیر ناشران هند در تهران و به صورت متقابل ناشران ایرانی در هند تفاهمنامه های همکاری امضا نماییم.
وی اضافه کرد: متوجه شدم که مردم ایران به ادبیات هند علاقه دارند و کتاب ها و آثار ادبی هند را دنبال می کنند. علاقه دارم به صورت قطعی حضور هند بعنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال آینده هماهنگ شود. تابحال کشور هند چهار بار در نمایشگاه های کتاب تهران شرکت کرده است.
در پایان این نشست میهمانان هندی کتابی به رسم یادبود در ارتباط با یکی از مبارزان کشور هندوستان به علی رمضانی؛ سخنگو و قائم مقام سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اهدا کردند.


منبع:

1402/02/21
03:04:36
5.0 / 5
300
تگهای خبر: آثار , بین المللی , ترجمه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ