اسماعیلی مطرح كرد؛

اهالی صنعت چاپ زمینه طرح مشکلات شان را فراهم کنند

اهالی صنعت چاپ زمینه طرح مشکلات شان را فراهم کنند

به گزارش پرسی بلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اهالی صنعت چاپ می توانند با احصای بخشنامه ها و قوانین مورد نیاز زمینه طرح مشکلات صنعت چاپ در کمیسیون فرهنگی دولت را فراهم آورند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت همزمان با هفته کارگر و در آستانه برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در حاشیه بازدید از چاپخانه کیمیای نقش الماس با اشاره به ارتقای سطح کمی و کیفی کارهای صنعت چاپ کشور اظهار داشت: وزارت فرهنگ خودرا موظف می داند چالش های پیش روی صنعت چاپ کشور را در همفکری با اهالی این صنعت بطور کامل مرتفع کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری نشست نوروزی خود با دست اندرکاران صنعت چاپ اظهار داشت: اهالی صنعت چاپ می توانند با احصای بخشنامه ها و قوانین مورد نیاز و ارائه آن به دفتر چاپ و نشر معاونت فرهنگی، زمینه طرح مشکلات صنعت چاپ در کمیسیون فرهنگی دولت را فراهم آورند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه به آینده صنعت چاپ و نشر کشور امیدوار است، اظهار داشت: شرکت های چاپ باید با بهره بردن از مجموعه های دانش بنیان داخلی، وابستگی به خارج از کشور را به حداقل برسانند تا در نهایت، صفر تا صد این صنعت به دست توانمند جوانان خلاق ایرانی سپرده شود از طرف دیگر برای تغییر نسل های قبلی ماشین آلات صنعت چاپ کشور، قدمهای اساسی برداشته خواهد شد.
وی در آخر به ارتقای شأن دبیرخانه شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ اشاره نمود و اضافه کرد: شورای پاسداشت زبان فارسی با جدیت پیگیر مصوبات جلسات شورا است که در این جهت تعامل و هماهنگی با نهادها و ارگان های مختلف از اهمیت خاصی برخوردارست و در مجموع امیدواریم از این پس نمادهای هویتی و ملی در شهرها جلوه بیشتری داشته باشند.

1402/02/14
04:34:49
5.0 / 5
317
تگهای خبر: شركت , صنعت , قوانین , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ