رئیس كمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام كرد

اختصاص یک میلیون و ۱۴۰ هزار دلار برای پیش پرداخت واگن های جدید متروی تهران

اختصاص یک میلیون و ۱۴۰ هزار دلار برای پیش پرداخت واگن های جدید متروی تهران

به گزارش پرسی بلاگ، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران با کمک دولت یک میلیون و 140 هزار دلار برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشته است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در مراسم نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اعلان اینکه باید باورمان بشود که حل بحران ترافیک فقط باتوجه به بزرگراه سازی حل نمی گردد، اضافه کرد: پس از بزرگراه و خیابان سازی دیدیم که هرچه بسازیم ترافیک تمامی ندارد و مدام بیشتر می شود. پس نگاهمان را بجای حمل و نقل شخصی به عمومی تغییر دادیم.
وی با اعلان اینکه ما در نخستین پروژه نگاهمان این بود که تونل ها اهمیت ویژه ای دارند و نظرمان این بود که بزرگراه ها را گسترش بدهیم بحران حل می شود، افزود: اما فهمیدیم که اگر مترو را گسترش ندهیم هرچه قبل از این انجام داده ایم بی نتیجه می ماند.
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در این شرایط حرکت ما به مترو سازی رفت. روزی که کار در شهرداری را شروع کردم طول خطوط مترو ۷۹ کیلومتر بود و زمانی که مسئولیتم را تحویل دادم به ۳۰۰ کیلومتر رسیده بود. در ادامه احساس کردیم که باید برای مردم واگن طراحی نماییم و ۱۵۰۰ واگن واگذار شد.

وی با اعلان اینکه عده ای علاقه به زیر زمین و مترو ندارند، اشاره کرد: بنا بر این بحث اتوبوس های تندرو مورد توجه قرار گرفت و در یک فعالیت تیمی ۱۹۸ کیلومتر بی ار تی ساخته شد.
تشکری هاشمی با ذکر این نکته که شهر با روش های سنتی قابل مدیریت نبود و به سمت هوشمند شدن رفت، اظهار داشت: نتیجه هوشمند شدن شهر این بود که بیش از ۳۰۰۰ فیبر نوری، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شکل گرفت و توجه به خودرو های پاک، تشویق سازندگان به ساخت موتورهای برقی و دوچرخه سواری در اولویت کار ما قرار گرفت.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه شهر انسان محور با ادعا ساخته نمی گردد، اظهار داشت: با نگاه خوب شورا و شهرداری تهران ما موفق شدیم ۴۵ درصد بودجه را به ماموریت حمل و نقل اختصاص بدهیم و ۲۶۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه فقط برای خرید وسایل حمل و نقل عمومی لحاظ شده است. همین طور با کمک دولت یک میلیون و ۱۴۰ هزار دلار را برای پیش پرداخت واگن های جدید مترو کنار گذاشتیم.
وی با تأکید بر این نکته که اگر می خواهیم مردم کیفیت زندگی خوبی داشته باشند نیاز به بزرگراه سازی نداریم، اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۲در بودجه ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس در نظر گرفته شده است. همچنین۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جایگزینی ون با تاکسی و ۱۳۵۰میلیارد تومان برای بازسازی واگن های مترو در نظر گرفته شده است.




منبع:

1401/12/15
12:57:26
5.0 / 5
260
تگهای خبر: بین المللی , ترافیك , حمل و نقل , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ