توسط انتشارات دانشگاه تهران؛

جستارهایی در لطمه شناسی ترجمه قرآن کریم و متون اسلامی منتشر گردید

جستارهایی در لطمه شناسی ترجمه قرآن کریم و متون اسلامی منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ، کتاب جستارهایی در لطمه شناسی ترجمه قرآن کریم و متون اسلامی: از حدیث مسائل زبانی نوشته خلیل پروینی و حسین افسردیر توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «جستارهایی در لطمه شناسی ترجمه قرآن کریم و متون اسلامی: از حدیث مسائل زبانی» نوشته خلیل پروینی و حسین افسردیر با شمارگان ۱۰۰ نسخه، ۳۰۰ صفحه و بهای ۱۳۰ هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب این کتاب آذرماه امسال در سومین جشنواره کتاب سال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رتبه سوم را از آن خود کرد.
مباحث کتاب حاضر در چهار بخش سامان یافته است: بخش نخست (جستارهای اول و دوم) به مباحث نظری درباره ی زبان عربی و فن اِعراب، فن ترجمه و ارتباط متقابل آن دو اختصاص دارد، بخش دوم (جستارهای سوم، چهارم، پنجم) به لطمه شناسی ترجمه های متونی از سوره های آل عمران، ق و واقعه می پردازد و بخش سوم (جستارهای ششم، هفتم، هشتم و نهم) لطمه شناسی ترجمە چهار مبحث از مباحث مهم و تأثیرگذار نحوی یعنی مبحث حال، تعجب، مفعول مطلق و تمییز را پی می گیرد.
در بخش چهارم (جستارهای دهم تا چهاردهم) نیز ضمن تحلیل و بررسی متونی از تفسیر کشاف، مقدمە ابن خلدون و نهج البلاغه از نظر صرفی و نحوی، نقش فن اِعراب (صرف و نحو) در ترجمە صحیح این متون نشان داده شده و بصورت عملی به ارزیابی برخی ترجمه های قرآن و برخی متون اسلامی دیگر پرداخته شده است، در آخر برخی مباحث نیز برخی از ترجمه های قرآن گزینش و ارزیابی شده است.

1401/12/09
12:06:09
5.0 / 5
318
تگهای خبر: بازار , ترجمه , جشنواره , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ