وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تعیین تکلیف استخدام ۱۶۰ هزار معلم

تعیین تکلیف استخدام ۱۶۰ هزار معلم

به گزارش پرسی بلاگ، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موافق ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان هستیم تا نسل آینده از آن بهره برده و لذت ببرند و در کنار آن بتوانیم اهداف آموزشی و تربیتی را هم محقق نماییم، اظهار داشت: در این شرایط اردوگاه های ما احتیاج به فضا و مساحت گسترده جهت استفاده دانش آموزان دارد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، یوسف نوری در مسافرت یک روزه به جنوب استان اردبیل از طرح های آموزشی، پرورشی، ورزشی و عمرانی خلخال و کوثر بازدید نمود. وی در بدو ورود به این شهرستان بعد از استقبال رسمی از جانب مسؤلان خلخال، در حسینیه این شهر حاضر شد و به مقام شهدای والامقام این شهرستان ادای احترام کرد.
وی در بازدید از اردوگاه و چمن مصنوعی ازنا و خلخال اظهار نمود: موافق ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان هستیم تا نسل آینده از آن بهره برده و لذت ببرند و در کنار آن بتوانیم اهداف آموزشی و تربیتی را هم محقق نماییم، بنابراین اردوگاه های ما احتیاج به فضا و مساحت گسترده جهت استفاده دانش آموزان دارد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش خواهیم کرد تا به ساخت اردوگاه و همینطور تکمیل چمن مصنوعی مدارس استان اردبیل کمک نماییم و برای بازسازی فضای آموزشی مدارس خلخال هم تصمیم گیری دقیق و مناسبی را خواهیم داشت.
نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار نمود: قانون رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس و تأیید شورای نگهبان و تلاش مؤثر دولت در حال اجرا می باشد و ما قدردان دولت هستیم که این لایحه را به علت منابع زیاد پس نگرفت و آنرا اجرایی کرد.
وی خاطرنشان کرد: مقرر است ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه بندی به شکل کامل به اجرای مرحله به مرحله این قانون اختصاص یابد که رئیس سازمان برنامه و بودجه هم قبول کردند ۳۸ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.
وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در چارچوب رتبه بندی اطلاع داد و اظهار داشت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام هم به سرعت صادر می شود.
نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در چارچوب قانون رتبه بندی به معلمان اطلاع داد و اضافه کرد: مابقی مبلغ هم تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.
وی علت طولانی بودن اجرای این قانون را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان مانند اساتید هیات علمی دانشگاه ها اعلام و افزود: همان گونه که در دانشگاه ها اعمال رتبه سالهای زیادی طول می کشد، کسب رتبه معلمان هم در یک فرایند تدریجی صورت می گیرد.
نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان نمود: معلمان از مزایای رتبه بندی به معنای واقعی بهره مند شده و در کنار تاثیر آن در فرایند آموزشی معلمان، به افزایش کیفیت مدارس هم منجر خواهد شد.
وی اظهار داشت: تمام معلمان و بازنشستگان از مزایای رتبه بندی بهره مند می شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاههای مختلف، تلاش بر اینست تا فعالیت ها و اقدامات در این عرصه به شکل مؤثر صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری هم اضافه کرد: آنهایی که شامل رتبه بندی نشدند، از سایر مزایا بخصوص فوق العاده ویژه بهره مند خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش عصر پنجشنبه در نشست با تعدادی از فرهنگیان و معلمان در خلخال اظهار نمود: پس از رسالت نبی مکرم اسلام، نهضت سیدالشهدا (ع) به پایداری دین اسلام منجر شده و ولادت با سعادت امام حسین (ع) را در سوم شعبان به همه دوستداران و محبان این امام بزرگ تبریک عرض می نماییم.
وی خاطرنشان کرد: امروز در تداوم مسیر انقلاب مرهون و مدیون شهدا هستیم و شایسته است رسالت شهدا و خواسته ها و مطالبات آنها از مردم مورد توجه قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش هفت محور مناجات شعبانیه و لزوم توجه به این مجموعه و گنجینه عظیم معنوی را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: دولت تمام تلاش خویش را به کار گرفته تا از تحریم ها فرصت بالندگی بسازد؛ چون که تا این حد تحریم و دشمنی استکبار را در سالهای گذشته شاهد نبودیم.
نوری اضافه کرد: در شرایط سخت تحریم جوانان این مرز و بوم قله های رفیع علم و توسعه فرهنگی را پیموده اند؛ به صورتی که ایران اسلامی ما امروز در تولید علم در رتبه پانزدهم، در سلول های بنیادین جزو ۱۰ باشگاه جهانی، در نانو رتبه چهار و در فناوری های صلح آمیز هسته ای هم جزو ۶ قدرت برتر دنیا است.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز در صنایع موشکی و پهپادی هم به قدرت برتر و تعیین کننده ای تبدیل گشته و عمق استراتژیکی خویش را گسترش داده است.
نوری افزود: به رغم همه تحریم ها و تهدیدها فرزندان این مرز و بوم به فضل الهی مسیر پیش رونده را در پیش گرفته و نقش تعیین کننده ای را در همه عرصه ها ایفا می کنند.
وی جایگاه آموزش و پرورش را یک جایگاه ممتاز در کشور بیان کرد و افزود: سال جاری در پنج المپیاد جهانی رتبه چهارم را به دست آوردیم در حالیکه آمریکایی ها رتبه پنجم را کسب کردند.
نوری بیان نمود: علیرغم همه محدودیت ها، دانش آموزان و دانشجویان قله های رفیع افتخار را طی کرده و به جایگاه ممتازی دست پیدا کردند.
وی لزوم توجه جدی به حوزه تربیتی دانش آموزان را خاطرنشان کرد و اظهار نمود: ما انتظار سختگیری در این عرصه را نداریم، اما انتظار تحول واقعی را در حوزه تربیتی داریم تا نسل آینده به فضای واقعی بازگشته و از فضای مجازی فاصله بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش لزوم راه اندازی ۲ مدرسه ۶ و ۹ کلاسه را در «لرد» و خلخال ضروری اعلام نمود و اضافه کرد: در کنار تأمین ایزوگام و آسفالت مورد نیاز پشت بام و محوطه مدارس، تلاش خواهیم کرد پس از انجام مطالعات، برای ساخت اردوگاه در منطقه خلخال، به آموزش و پرورش این منطقه کمک نماییم.
طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، او همینطور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر اظهار داشت: آموزش و پرورش ۴۰ درصد نیروی انسانی کشور را دارد و از زمان تصدی من وضعیت استخدامی ۱۶۰ هزار نیروی انسانی که با این وزارت خانه همکاری داشته اند، تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به اینکه درحوزه دانش بنیان ظرفیت نیروی انسانی بالایی در کشور داریم، افزود: تا وقتی که آموزش و پرورش به معنای واقعی تحرک پیدا نکند هیچ جای دیگری تحرک پیدا نخواهد کرد.
نوری تصریح کرد: در سه سال دوره کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفتند، اما خوشبختانه حالا به همان محیط بازگشتند و تربیت و تعلیم با شتاب و شادابی ادامه دارد.


باید هنرستان های گردشگری، باغی و دامی تاسیس کنیم
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به ظرفیت های استان اردبیل در حوزه گردشگری و کشاورزی اظهار داشت: باید هنرستان های گردشگری، باغی و دامی تاسیس نماییم و در کنار آن راه اندازی سایر مراکز مثل خانه معلم هم در برنامه قرار بگیرد.
وی ضمن اشاره به سرانه فضای آموزشی ۷.۸ متر مربعی این شهرستان اضافه کرد: درصد زیادی از مدارس شهرستان کوثر به صورت یک نوبته است که این مورد به افزایش کیفیت آموزشی منجر می شود.
وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تعیین تکلیف مدارس فرسوده و بلااستفاده تاکید کرد و اظهار داشت: این فضاها باید اجاره داده شود یا به فروش گذاشته شود که البته مدارس و فضاهای آموزشی وقفی، از این قاعده مستثنی است.




منبع:

1401/12/05
10:47:16
5.0 / 5
318
تگهای خبر: آموزش , اطلاع رسانی , انسانی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ