جشنواره عکس رضوی امسال به میزبانی مشهد

جشنواره عکس رضوی امسال به میزبانی مشهد

به گزارش پرسی بلاگ، مشهد ـ مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) اظهار داشت: جشنواره عکس رضوی یکی از جشنواره های 16 گانه امام رضا (ع) است که امسال به میزبانی مشهد انجام می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مرتضی سعیدی زاده ظهر دوشنبه در نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی اظهار داشت: جشنواره عکس رضوی، فرصتی برای عرض ارادت شیعیان جهان به امام هشتم در قالب عکس و تصویر است.
مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) بیان کرد: ماموریت بنیاد امام رضا (ع) در زمینه فرهنگ و هنر، احیای امر دوده و طهارت است و تلاش می نماییم تا پیام دوده را با بیانی هنرمندانه که دارای زیبایی شناختی های تصویری است، به مردم منتقل نماییم.
وی اضافه کرد: جشنواره امام رضا عمومی ترین جشنواره فرهنگی هنری سراسر کشور است، تا به امروز بیش از ۸ میلیون اثر هنری در ۱۹ دوره جشنواره امام رضا (ع) ارسال شده است.
سعیدی زاده اضافه کرد: ما در جشنواره امسال، باتوجه به لطمه شناسی های که داشتیم، چندگام به سمت تخصصی شدن و حرفه ای تر شدن حرکت کردیم و دو شاخصه حضور نخبگان در جشنواره و تأثیر گرفتن تصاویر از اتفاقات جامعه برای حرفه ای تر شدن را در نظر داریم.
مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) اظهار داشت: به غیر از جشنواره عکس رضوی، ۱۵ جشنواره دیگر نیز در سراسر کشور و بصورت بین المللی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: شعر فارسی، شعر عربی، آثار کودک و نوجوان، داستان رضوی، جلوه های فرهنگی رضوی، خوشنویسی، گرافیک رضوی، سرود، آواها و نواهای رضوی، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر رضوی، تئاتر خیابانی، فیلم کوتاه، فیلم رضوی و نقاشی از جشنواره های دیگری هستند که امسال انجام می شود.
سعیدی زاده اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای جشنواره امسال، ۱۵ میلیارد تومان است، علاوه بر جوایز دوره های کارگاهی و نقد و بررسی را در آخر جشنواره نیز برای برگزیدگان برگزار می نماییم.
مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) اظهار داشت: ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آخرین فرصت ارسال تصویر است.


منبع:

1401/12/02
08:06:56
5.0 / 5
360
تگهای خبر: آثار , بین المللی , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ