بازار كتاب دیگران؛

روس ها ۱۹۸۴ جورج اورول را می خوانند

روس ها ۱۹۸۴ جورج اورول را می خوانند

به گزارش پرسی بلاگ، رمان آخرالزمانی ۱۹۸۴ نوشته جورج اورول که در آینده ای خیالی روایت می شود، به کتاب پرفروش سال ۲۰۲۲ و این روزهای روسیه بدل شده است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از تاس، در سال ۲۰۲۲ با انتشار ترجمه جدیدی از رمان «۱۹۸۴» نوشته جورج اورول این کتاب به پرفروش ترین کتاب الکترونیک روسیه بدل شد و در قسمت دانلود آثار داستانی در ردیف اول و از نظر دانلود هر نوع اثر انتشار یافته آنلاین در جایگاه دوم ایستاد.
رمان مشهور این نویسنده انگلیسی سال ۱۹۴۹ منتشر شده؛ دورانی که بعد از شکست نازیسم در اروپا و آغاز جنگ سرد غرب با جوزف استالین متحد سابقی که رهبری بلوک کمونیستی جهان را تازه شروع کرده بود، فرا رسید.
انتشار کتاب «۱۹۸۴» از آن زمان تا سال ۱۹۸۸ در اتحاد جماهیر شوروی ممنوع بود.
اورول گفته بود برای نوشتن کتابش از استالین و دیکتاتوی وی بعنوان الگویی برای کیش شخصیت برادر بزرگی که ناظر بر همه چیز است، استفاده نمود.
با این حال داریا چلووالینکووآ مترجم روسی نسخه جدید «۱۹۸۴» از زاویه دیگری به این رمان نگاه می کند و تشابه این دوران با رمان اورول را در چیز دیگری می بیند و اعتقاد دارد اورول در بدترین کابوس های خود هم نمی توانست به خواب ببیند که دوران لیبرالیسم توتالیتر در غرب فرا برسد و مردم غرب جدا و منزوی؛ مانند یک گله خشمگین رفتار کنند.
وی باور دارد همه آنچه در کتاب نوشته شده به دنیای این روزهای غرب شباهت دارد که مردم تحت تأثیر گفته های رسانه ها و رهبرانشان هستند.

1401/10/23
14:32:14
5.0 / 5
360
تگهای خبر: آثار , آنلاین , ترجمه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ