یك هفته با كتاب؛

انتصاب شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب و هیئت علمی جشنواره شعر فجر

انتصاب شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب و هیئت علمی جشنواره شعر فجر

پرسی بلاگ: پرسی بلاگ: انتصاب اعضای شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب و هیئت علمی جشنواره شعر فجر در کنار درگذشت فضل الله زرکوب همچون اخبار مهم حوزه کتاب و ادبیات در این هفته بودند.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: این هفته در مرور رویدادهای مهم حوزه کتاب و ادبیات به ده خبر مهم پرداختیم که همچون آنها می توان به انتشار فراخوان حضور ناشران ایرانی در دهلی و مسقط است که نشان از استفاده فرصت ها برای معرفی نشر ایران است، همین طور در بخش دیگری اشاره ای به درگذشت فضل الله زرکوب داشته ایم، در آخر نیز به انتصاب شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب و اعضای هیئت علمی هفدهمین شعر جشنواره فجر اشاره کردیم.
مشروح این گزارش را در ادامه می خوانید:
انتشار فراخوان حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه دهلی
با انتشار فراخوان شرکت در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو، ناشران فعال، آژانس های ادبی، تشکل های صنفی نشر، نهادها و مؤسسات فرهنگی سراسر کشور برای مشارکت در و معرفی آثار برتر ایرانی می توانند تا هجدهم دی ماه ۱۴۰۱ به ketab.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
درگذشت فضل الله زرکوب
فضل الله زرکوب، شاعر و ادیب سرشناس معاصر افغانستان روز شنبه دهم دی در آلمان فوت کرد. وی متولد اردیبهشت ۱۳۳۲ بود.
زرکوب مقدمه کتاب «کوسویه در امتداد تاریخ؛ پژوهشی در تاریخ، جغرافیا و رجال کهسانِ هرات» حمیدالله کام گار را نوشته بود.
انتشار فراخوان حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه مسقط
بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط از سوم تا دوازدهم اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می گردد و خانه کتاب و ادبیات ایران با برگزاری غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش و توسعه نشر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل در این نمایشگاه شرکت خواهدنمود.
انتصاب دبیر بیست ویکمین دوره جشنواره قلم زرین
با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران، حمید هنرجو به عنوان دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین انتخاب گردید.
هنرجو از سال ۸۱ عضو انجمن قلم ایران است و کتاب هایی در زمینه شعر و رمان منتشر نموده است.
معرفی برگزیدگان جشنواره پژوهش اسناد کتابخانه ملی ایران
آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، با حضور علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، نجفقلی حبیبی عضو هیأت امنای این سازمان و استادان و پژوهشگران کشور اجرا شد.
به این ترتیب امیر ریسمان باف از خوزستان رتبه اول، سارا سهراب زاده از تهران رتبه دوم و فاطمه آقا شریف از تهران شایسته تقدیر شناخته شد.
انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری سی وچهارمین نمایشگاه کتاب
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه، علیرضا مختارپور، میثم نیلی، مریم جدلی، علی رمضانی، نادر قدیانی، رحیم مخدومی، سید محمد حسین ظریفیان یگانه، محمدعلی مرادیان، امین کمالوندی، هومان حسن پور و فتح الله فروغی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب نمود.
انتشار فراخوان دوازدهمین جایزه ادبی یوسف
فراخوان دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در استان تهران با محوریت داستان کوتاه دفاع مقدس منتشر گردید.
این جایزه ادبی به ارزیابی داستان های کوتاه حوزه دفاع مقدس می پردازد و بالاترین داستان ها را در سه گروه بزرگسال، نوجوان و بخش ویژه معرفی می کند.
معرفی نامزدهای جشنواره بین المللی قصه گویی
نامزدهای بخش علمی بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار بخش مقاله، پایان نامه و رساله، کتاب و جستارنویسی معرفی گشتند.
انتصاب اعضای هیئت علمی جشنواره شعر فجر
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه، اعضای هیئت علمی هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را منصوب نمود.
بر این اساس، رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، جواد محقق، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین انصاری نژاد، نغمه مستشار نظامی، حمید هنرجو، مصطفی محدثی خراسانی و علی داودی به عنوان اعضای هیئت علمی هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب شدند.
افتتاح هفدهمین جشنواره شعر فجر
مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر شنبه ۱۷ دی توسط خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس انجام می شود.


منبع:

1401/10/16
13:40:05
5.0 / 5
367
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ