مدیركل منابع انسانی وزارت بهداشت هشدار داد

کمبود شدید نیرو در وزارت بهداشت و خطر پریشانی در بیمارستان ها

کمبود شدید نیرو در وزارت بهداشت و خطر پریشانی در بیمارستان ها

پرسی بلاگ: مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به اضافه شدن حدود 11 هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور با اولویت مناطق محروم تا آخر سال، از کمبود شدید نیرو در وزارت بهداشت آگاهی داد که می تواند به ‌پریشانی در بیمارستان های کشور منجر شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سیف الله مرادی با بیان این مطلب اشاره کرد: باید سطح کمی و کیفی خدمات و نوع خدمت ارائه شده با رضایت حداکثری مردم همراه باشد. ما در سالهای اخیر ثابت کردیم که چقدر سلامت مردم برایمان باارزش است و اوج آنرا در روزهای اوج بحران کرونا دیدیم؛ عزیزانی را که جان خویش را در راستای نجات جان همنوع خود تقدیم کردند و از آنها با نام شهدای مدافع سلامت یاد می نماییم.
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت در ادامه کمبود نیرو در زمینه درمان را بیش از ۲۴ هزار نفر عنوان نمود و اظهار داشت: بحث کمبود نیرو در زمینه سلامت، تنها به بیمارستان ها ختم نمی گردد، بلکه در زمینه بهداشت نیز این کمبودها بصورت عیان رخ نشان میدهد و در زمینه بهداشت بیش از ۶۰ هزار نیرو کمبود وجود دارد و در سایر حوزه ها نیز حدود ۱۷ هزار نیرو کمبود داریم که این مساله در نهایت می تواند منجر به نارضایتی مردم شود.
وی از کمبود نیرو در وزارت بهداشت به عنوان چالشی مزمن یاد کرد و گفت: این کمبودها می تواند خطرات جدی را برای بهداشت و درمان کشور به وجود آورده و سلامت مردم و همین طور کیفیت ارائه خدمات را به خطر اندازند و در عین حال خستگی و فرسودگی را در میان نیروهای سلامت کشور بوجود آورد.
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با یادآوری این نکته که در زمینه تامین نیروی انسانی در مجموعه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسات مختلفی را با معاون رییس جمهور، رییس سازمان استخدامی و رییس سازمان برنامه وبودجه برگزار کرده ایم، اضافه کرد: نمایندگان این سازمان ها بصورت مستمر و میدانی در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت هستند و از کمبود نیرو جهت راه اندازی این پروژه ها اطلاع دارند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی اشاره کرد: وقتی مجوز استخدامی صادر نشود و نیرو به اندازه کافی نباشد، طبیعتا از یک طرف نباید انتظار کیفیت در ارائه خدمات را داشته باشیم و از جانب دیگر نیز هزینه ها برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم معطل تامین نیرو می ماند.
مرادی در آخر اظهار داشت: درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی این است که مجوز جذب حداقل ۱۰۰ هزار نفر برای ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم را هرچه سریع تر صادر و ردیف اعتباری آن توسط برنامه و بودجه تامین شود، اما تصمیمات ما توسط این دو سازمان تا حالا وتو شده است.




منبع:

1401/10/10
11:14:42
5.0 / 5
369
تگهای خبر: آموزش , انسانی , بیمارستان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ