مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

4612 نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره مند شدند

4612 نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره مند شدند

به گزارش پرسی بلاگ، مشهد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: هم اینک شمار اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی به چهار هزار و ۶۱۲ نفر رسیده که از خدمات این صندوق بهره مند شدند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمد حسین زاده با اشاره به اینکه الان ۴۶۱۲ نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره مند شدند، اظهار نمود: از آغاز سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه، فرایند عضویت و تمدید عضویت ۸۸۷ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت استان توسط این دبیرخانه پیگیری شده و شمار عضویت ها در صندوق اعتباری هنر افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: با عنایت به لزوم بررسی پرونده های متقاضیان عضویت و تمدید آن در کارگروه های تخصصی این دبیرخانه، تابحال ۱۲ نشست از کارگروه های تخصصی در رشته های هنری همچون هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی و هم فعالان سینمایی و شعر و ادب تشکیل شده و پرونده ۴۱۸ نفر از متقاضیان این طرح مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد فرایند تمدید و عضویت ۵۰ نفر از چهره های شاخص و نامدار استان انجام و تسهیل شده است.
وی اظهار داشت: بنا به درخواست اعضای صندوق اعتباری هنر ساکن در استان به منظور بهره مندی از مزایای بیمه، درخواست ۲۷۱ نفر از اعضای فعال صندوق پیگیری و انجام شده است که از این تعداد، معرفی نامه ۲۲۰ نفر تحویل شأن شده، در این خصوص مجموع اعضای برخوردار از بیمه نویسندگان و هنرمندان در استان به ۲ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده است.
حسین زاده در مورد فرآیندهای ثبت نام، اطلاع رسانی، تحویل و توزیع هنرکارت به اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی هم اظهار داشت: طی ۱۱ مرحله، تعداد ۵۰۱ هنرکارت به ذی نفعان صندوق اعتباری هنر در استان اعطا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: درخواست ۹۷ نفر از اعضای حائز شرایط در خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات یا کمک بلاعوض از محل طرح های مختلف مورد بررسی قرار گرفته که طی فرآیندهای اداری و تخصیص اعتبار به صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.
وی ضمن اشاره به اعضای واجد شرایط اولیه برای دریافت کمک مستمری و درخواستهای انتقال کمک مستمری اعضای متوفی به بازماندگان قانونی دارای شرایط، اظهار داشت: در این خصوص از آغاز سال ۱۴۰۱ بیشتر از ۲۲ درخواست پذیرش، رسیدگی و ارسال شده و از این تعداد تابحال کمک مستمری ۱۵ نفر برقرار شده است.


منبع:

1401/10/08
14:42:51
5.0 / 5
363
تگهای خبر: اطلاع رسانی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ