زاكانی عنوان كرد

قرارگیری ۴۴ محله تهران در مخاطره فروریزش در شیب

قرارگیری ۴۴ محله تهران در مخاطره فروریزش در شیب

به گزارش پرسی بلاگ، شهردار تهران با اشاره به اینکه باید از پایه قرار گرفتن علم و دانش صیانت کرده و آنرا اجرا نماییم، اظهار داشت: امیدواریم دست به دست هم دهیم و دیگران را هم همراه نماییم تا در مدیریت شهری بتوانیم کار حرفه ای را با تاکید بر اهل علم و دانش اجرا نماییم و مبحث ایمنی در تهران را مدنظر قرار دهیم.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست تخصصی اعضای منتخب هیات اندیشه ورز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سالروز زلزله بم اظهار نمود: باید در رابطه با مشکلات بر هم انباشته شده تهران که وارث آن هستیم به چاره هایی بیاندیشیم که جامع بوده و جمیع مشکلات ما را با هم حل کند.
وی با اشاره به اینکه ترافیک، آلودگی هوا، بافت ناپایدار و فرسوده، روددره ها، گسل ها و فرسودگی زیر ساخت ها شرایط را به سمتی برده که نیازمند تدبیر و حرکت در راه درست هستیم تا مشکلات را بکاهد و جامعه ای پویا و پرنشاط داشته باشیم، اضافه کرد: بر همین مبنا در مجموعه خودمان به چهار تحول می اندیشیم که اولین تحول تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی است تا این نهاد منشا اثر قرار بگیرد. در همین راستا مدیریت خودمان را هم مدیریت مشارکتی قرار دادیم تا با مردم، نخبگان، دستگاه ها و محل های اثر گذار شهر با هم و به صورت هماهنگ مسائل را پیش ببریم.
زاکانی ضمن اشاره به این که تحول دوم را درمورد کالبد شهر گذاشتیم تا مشکل بافت های فرسوده و مشکل بد مسکنی و بی مسکنی و خیلی از این موارد را حل نماییم، افزود: همه این موضوعات را در چارچوب نوسازی شهر بر محور حمل و نقل عمومی دنبال می نماییم، یعنی باید ۱۲ هزار بافت ناپایدار را به یک بافت سکنی پذیر با تأمین سرانه های هفت گانه تبدیل نماییم و بر همین مبنا با دستگاههای مختلف درحال همکاری و رایزنی هستیم؛ مثلاً با آموزش و پرورش در رابطه با مسکن معلمان و کمک به ساخت مدارس در حال رایزنی هستیم چون که بعنوان نمونه منطقه ۲۲ فقر محیط آموزشی دارد و باید در این رابطه اقدام گردد.
شهردار تهران افزود: تحول سوم تحول نرم است که تغییر سبک زندگی و ایجاد یک زمینه مشارکت پذیری است تا اداره شهر بر محور مشارکت مردم و نخبگان دنبال شود. در این تحول به دنبال آن هستیم که امورات شهر با مشارکت مردم صورت گیرد و پس از آن اداره مردم بر محور نخبگان رقم بخورد که البته تا آن نقطه فاصله بسیاری داریم؛ در واقع در این رابطه آموزش و مسئولیت پذیری و مسئولیت دهی امری قطعی است که با آن هم فاصله داریم؛ مثلاً گروههای دوام را میتوان آغازی در این عرصه دانست. باید در زمینه نقش دادن به مردم فعال باشیم. همینطور در ارتباط با پروژه ها اولویت محله ای را به نظر مردم سپرده ایم.
وی با اشاره به اینکه تحول فناورانه برای ایجاد یک شهر هوشمند، دیگر تحول مدنظر است، اظهار داشت: آشفتگی در توسعه شهر وجود دارد که باید یک باز طراحی در رابطه با آن داشته باشیم مثلاً در این نشست گفته شد که ۴۴ محله وجود دارند که در مخاطره فروریزش در شیب قرار گرفته اند. بر همین مبنا در کمیسیون ماده پنج دنبال می نماییم که اگر ساختی بر مدار یک گسل شکل می گیرد حتما ضوابط در آن رعایت شود. اگر چنین خطری هم وجود داشته باشد این رعایت ضوابط ضریب دیگری هم می خورد و باید جدی تر با این مورد برخورد شود.
بنا براعلام سایت شهر، زاکانی در انتها تصریح کرد: دانش این کارها در اختیار شما است و ما باید از پایه قرار گرفتن علم و دانش صیانت کرده و آنرا اجرا نماییم. امیدواریم دست به دست هم دهیم و دیگران را همراه نماییم تا در مدیریت شهری بتوانیم کار حرفه ای را با تاکید بر اهل علم و دانش اجرا نماییم و مبحث ایمنی در تهران را مد نظر قرار دهیم.



1401/10/05
10:58:19
5.0 / 5
426
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , ترافیك , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ