کرج آلوده ترین کلانشهر کشور

کرج آلوده ترین کلانشهر کشور

پرسی بلاگ: برمبنای اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امروز (20 آذرماه) کرج آلوده ترین کلانشهر شناخته شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از هشت کلانشهر کشور امروز (۲۰ آذر) کرج به عنوان آلوده ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و رسیدن به عدد ۱۶۲ در وضعیت ناسالم برای همه شناخته شده است.

پس از آن اهواز، تهران و تبریز آلودگی برای گروههای حساس را با رسیدن به عدد ۱۵۰، ۱۲۹ و ۱۰۴ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون برای اهواز و ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون برای دو کلانشهر دیگر تجربه کرده اند.

هوای مشهد، شیراز، اصفهان و اراک نیز با رسیدن به عدد ۹۶، ۸۳، ۸۰ و ۶۹ در وضعیت قابل قبول قرار گرفته است. آلاینده شاخص هوا در این چهار کلانشهر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود. بر طبق این تقسیم بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروههای حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.





منبع:

1401/09/20
15:07:10
5.0 / 5
494
تگهای خبر: كیفیت , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ