ورود پساب شهرک صنعتی سپهر به کانال آب کشاورزی نظرآباد

ورود پساب شهرک صنعتی سپهر به کانال آب کشاورزی نظرآباد

به گزارش پرسی بلاگ، البرز سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد بر لزوم استاندارد سازی پساب تصفیه خانه های این شهرستان تاکید نمود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محمد محمودی در بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی سپهر اظهار نمود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با ظرفیت حدود ۳۵۰۰ متر مکعب بوجود آمده است و دارای بخش هایی همچون حوضچه های هوادهی و لجن فعال است.

وی با تکیه بر این که این تصفیه خانه دارای نواقصی است و احتیاج به توسعه و راهبری دارد، توضیح داد: یکی از اشکالات تصفیه خانه نداشتن شبکه جمع آوری فاضلاب و لابراتوار و نبود متخصص محیط زیست است.

محمودی بیان نمود: در صورت استاندارد شدن خروجی تصفیه خانه میتوان با بازچرخانی پساب تصفیه شده برای کاربری فضای سبز بهره برد.

این مسئول اضافه کرد: با عنایت به کمبود آب، استفاده مجدد از پساب تصفیه شده می تواند کمک زیادی به حفظ محیط زیست کند و این بازچرخانی از نظر محیط زیست بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی، اختلاط پساب صنعتی شهرک با کانال آب کشاورزان را یکی از اشکالات محیط زیست شهرستان نظرآباد دانست و اضافه کرد: محیط زیست در تلاش است تا با پیگیری این مورد و استاندارد سازی پساب تصفیه خانه ها و شناسایی واحدهای آلاینده این مشکل را حل کند.





منبع:

1401/09/13
15:07:48
5.0 / 5
433
تگهای خبر: صنعت , متخصص , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ