توسط انتشارات روایت فتح؛

رونمائی از هفت عنوان دفاع مقدسی

رونمائی از هفت عنوان دفاع مقدسی

به گزارش پرسی بلاگ، آئین رونمایی و بازنمایی هفت عنوان کتاب تازه انتشار یافته همزمان با گرامیداشت هفته بسیج توسط انتشارات روایت فتح برگزار گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، آئین رونمایی و بازنمایی «فرزندان خمینی ۴» که شامل دو بخش مجزای رونمایی از هفت عنوان کتاب تازه انتشار یافته و بازنمایی از ۱۰ عنوان کتاب از تازه ترین کتاب های انتشارات روایت فتح به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، در روز یکشنبه ۶ آذرماه با حضور خانواده های معزز شهدا، نویسندگان و بعضی از مدیران فرهنگی و هنری کشور در ساختمان اقشار سازمان بسیج مستضعفین برگزار گردید.
در ابتدای مراسم، مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح ضمن خوشامدگویی به خانواده معزز شهدا و با گرامیداشت یاد و خاطر سید شهیدان اهل قلم و معرفی مختصر هریک از کتب در ارتباط با این مراسم ضمن اشاره به مأموریت انتشارات روایت فتح اظهار داشت: چه زیبا بیان کرده است سید شهیدان اهل قلم که هرکس کشته شود از برای نگه داشتن دین و مال و اهل خود شهید است اما شهادت پایان راه نیست یقیناً آغاز راه دیگری است. آغاز یک مأموریت جدید برای آنان که ماندند. برای من، برای شما و برای ما، برای رساندن پیام عزت و آزادی به قلب جهان تشیع به آن سوی مرزها به اقصی الارض. مأموریت انتشارات روایت فتح در پس محاوره پیام آزادگی شناساندن مرام و مسلک و تفکر بزرگ مردانی چون شهدا و ایثارگران است، مردانی که بر سر عهدشان باخدا تا پای جان ماندند، مردانی که مظهر استقامت بودند و صلابت؛ مظهر ایمان بودند و نجابت.
در ادامه این مراسم یحیی نیازی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس و عضو شورای سیاستگذاری انتشارات روایت فتح ضمن اشاره به وضعیت کنونی و نقش روایت فتح در این شرایط اظهار داشت: حوزه فرهنگ و اندیشه یک حوزه بسیار ظریفی است. شاید یکی از مباحثی که امروز مجموعه ای مثل روایت فتح، این یادگار پرارزش شهید آوینی باید در نظر بگیرد تا بتواند نقش خودش را در حوزه فرهنگ ایفا و فلسفه وجودی و هویت اصلی خودش را حفظ و تقویت کند، توجه به کادر سازی و حفظ سرمایه انسانی است. این که برخی از بزرگواران و عزیزان تلاش می کنند تا آثار فاخری را تولید کنند سر جایش بسیار مغتنم و محترم است اما باید این دایره نیروی انسانی را وسعت ببخشید.
وی اضافه کرد: ما در جنگ نرم و جنگ شناختی هستیم، در جنگ ترکیبی، جنگ روایت ها و اراده ها و هرروز و هرلحظه در این ماجراها اتفاقات خاص خودش می افتد و اگر مجهز نباشیم و نیروی متخصص لازم را تربیت نکنیم نمی توانیم خیلی امیدوار باشیم بنابراین در کنار کارهای فاخر و قابل تحسین و کارهای بزرگی که صورت می گیرد توجه به سرمایه انسانی را باید در دستور کار قرار داد درست مانند دوران دفاع مقدس که زیربنای تمامی کارها توجه به سرمایه های انسانی داخل کشور مانند شهید بروجردی، شهید باقری، شهید تهرانی مقدم بود. همان هایی که در کوران شدید دفاع مقدس آمدند و استعدادهایشان را به منصه ظهور گذاشتند و به رغم این که دوره های نظامی را نگذرانده بودند جزو نوابغ فرماندهی و هدایت میدان های نبرد شدند.
این نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس همینطور ضمن اشاره به جریان ساز بودن و ماندن روایت فتح و هم چین ساری و جاری شدن تفکر بسیجی در اقدامات و تصمیمات هم اظهار داشت: ما اگر به تفکر بسیجی برگردیم و به مانند روزهای دفاع مقدس و به مانند شهدای عزیزمان در محور مقاومت عمل نماییم به سادگی از همه این مسائلی که وجود دارد عبور خواهیم کرد. امروز روایت فتح یکی از مجموعه های موفقی است که درحال تلاش است، فلسفه وجودی روایت فتح علاوه بر روایت فتوحات انقلاب اسلامی روایت تمامی اندیشه دارانی است که دل درگرو تفکر بسیجی دارند و پیرو اندیشه ناب امام خمینی (ره) هستند. ازجمله کارهایی که روایت فتح همانند زمان شهید آوینی باید دنبال کند اینست که به جریان سازی خود ادامه دهد و در یک نقطه توقف نکند، درست همانند روزهای ابتدایی اش که با طرحی نو جریان سازی کرد.
در این مراسم یاد و خاطره نخبه شهید سید فریدالدین معصومی از شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ که با تجلیل از پدر بزرگوارشان گرامی داشته شد همینطور در ادامه مراسم و با حضور سردار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار دهقانی مدیرعامل مؤسسه رزمندگان اسلام، سردار علی ناظری معاون نشر و ادبیات دفاع مقدس سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج، کریم خوشمرام معاون هماهنگ کننده بنیاد فرهنگی روایت فتح از خانواده معزز شهدا و نویسندگان و محققان کتاب های بخش بازنمایی تجلیل و ۷ عنوان کتاب (بوی شیرین فرهاد نوشته طاهره کوه کن، آوریل ۳۰۱۵ نوشته مریم شیدا، چهل روز انتظار نوشته مونس عبدی زاده، داوت نوشته زهرا سلحشور، بخور نخور نوشته محمد حسن زاده و آب برای ماهی هاست نوشته محسن عیوضی) رونمایی گردید.


منبع:

1401/09/08
15:05:27
5.0 / 5
450
تگهای خبر: آثار , انسانی , تولید , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ