رئیس محیط زیست شهرستان رشت خبر داد

تخلیه فاضلاب آلوده ۱۵ واحد صنعتی آلاینده رشت به تالاب انزلی

تخلیه فاضلاب آلوده ۱۵ واحد صنعتی آلاینده رشت به تالاب انزلی

به گزارش پرسی بلاگ، از گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت از تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده و غیراستاندارد ۱۵ واحد صنعتی آلاینده در رشت به تالاب انزلی اطلاع داد.


محمدتقی تقی زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه میزان آلایندگی همه واحدهای صنعتی رشت رصد می شود، اظهار نمود: آلودگی واحدهای صنعتی رشت به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به گوهررود و زرجوب می ریزد و در نهایت وارد تالاب انزلی می شود.
وی اضافه کرد: با پایش و نظارت هایی که صورت می گیرد اگر یک واحد صنعتی بیش از اندازه استاندارد به رودخانه های رشت آلودگی وارد کند، بلافاصله شناسایی و مشمول جریمه خواهد شد.
تقی زاده ضمن اشاره به تخلیه فاضلاب آلوده ۱۵ واحد صنعتی آلاینده رشت به تالاب انزلی تصریح کرد: بعد از اقامه دعوا توسط اداره محیط زیست شهرستان در خصوص آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه ها و در نهایت تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشـخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده محکوم شدند.
وی اظهار نمود: در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان شش تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت خاطرنشان کرد: برپایه تبصره یک این قانون درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات مبحث این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می شود، به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل صددرصد آن با پیشبینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: تابحال چهار شرکت آلاینده جرائم خویش را به حساب خزانه دولت واریز کرده اند.



1401/09/01
21:57:55
5.0 / 5
413
تگهای خبر: شركت , صنعت , قوانین , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ