اسماعیلی مطرح كرد؛

اهتمام ویژه ارشاد برای تحقق ملی شدن صنعت نشر

اهتمام ویژه ارشاد برای تحقق ملی شدن صنعت نشر

به گزارش پرسی بلاگ، وزیر ارشاد اظهار داشت: دولت تلاش می کند با تحقق ملی شدن صنعت نشر، پشتیبانی از نویسندگان ناشران و کتابفروشی ها و گسترش کتابخانه های عمومی، لیست بلند مطالبات بر زمین مانده این حوزه را سامان ببخشد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از ظهر امروز شنبه ۲۱ آبان با حضور در مراسم تجدید میثاق اهالی حوزه نشر و کتاب با آرمان های امام (ره) با ابراز خشنودی از آغاز هفته کتاب در ملجا نورانی مرقد مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: افتخار حضور فعالان عرصه کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل عظیم الشان بدون تردید باعث خیر و برکت فعالیت و اقدامات این حوزه خواهد بود.
وی با اشاره رویکرد فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر انقلاب های دیگر انگیزه های اقتصادی، طبقاتی یا تغییر حاکمان داشته و دارد، انقلاب امام خمینی (ره)، ذات و ماهیت فرهنگی دارد و اساساً نقطه آغازین و مسیر شصت ساله نهضت بر اساس مطالبات فرهنگی شکل گرفت و تداوم یافت.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه بررسی سیره رهبران انقلاب اسلامی، دریچه ای به فرهنگی بودن آن می گشاید، اضافه کرد: امام راحل شخصیتی علمی، فرهنگی، فقهی، جهادی و نویسنده ای قهار در موضوعات متنوع فرهنگی بودند. از کتاب های عرفانی اخلاقی چون «سرالصلاه» و «اربعین حدیث» تا پاسخ به شبهات در «کشف اسرار» تنها بخشی از تالیفات تخصصی ایشان است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم شخصیت کاملاً فرهنگی و نویسنده توانا هستند که از دوران جوانی کتاب هایی را به رشته تحریر درآورده اند که همچنان محل رجوع اصحاب فکر و فرهنگ در حوزه های مختلف است.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: انقلاب ما فرهنگی است چون رهبران آن همگی از اهالی فکر و فرهنگ و کتاب بودند. انقلاب ما نظریه پردازان بزرگی دارد از طرفی شهید مطهری که نام او یادآور قدرت نویسندگی و حراست از مرزهای مکتب اسلام است به همراه شهیدان بهشتی، باهنر و … همگی قبل از آن که کنشگر سیاسی باشند، کنشگر فرهنگی بودند.
وی اضافه کرد: تنها حامی برجسته و دلسوز حوزه نشر که در دهه های اخیر پای گسترش فرهنگ کتابخوانی ایستاده اند، رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستند که با تقریظ کتاب ها، تشویق نویسندگان، ناشران و مطالبه از مسؤلان یک تنه این نهضت را به پیش می برند.
وزیر فرهنگ ضمن اشاره به رویکرد دولت انقلابی و مردمی به حوزه نشر و کتاب اظهار داشت: دولت تلاش می کند با پشتیبانی از تولید کاغذ داخلی، ملی شدن صنعت نشر، پشتیبانی از نویسندگان و ناشران و کتابفروشی ها و گسترش کتابخانه های عمومی، لیست بلند مطالبات برزمین مانده این حوزه را سامان ببخشد.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سالهای اخیر رشد رفتن به کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی مثبت ارزیابی می شود که این مورد به واسطه حضور شخصیت های جهادی با انگیزه های دینی و رویکرد فرهنگی است. امروز شاهد شکل گیری نسل جدید نویسندگان متبحر و در عین حال مقید به ارزش های انقلاب هستیم. از طرفی از شبکه گسترده کتابخانه عمومی بهره مندیم که در خیلی از شهرهای کوچک و روستاها مرکز رخدادهای فرهنگی است و ظرفیت فراوانی برای فعالیتهای متنوع فراهم می آورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها اظهار داشت: بنای دولت در یکسال گذشته گسترش کتابخانه های عمومی و پشتیبانی از چرخه نشر از تولید داخلی کاغذ تا عرضه کتاب در بازار و پشتیبانی از مخاطبان بوده که به یاری خداوند با قدرت ادامه پیدا می کند چونکه شخص آقای رئیس جمهور به حل معضلات نشر اهتمام ویژه دارند و با مدیریت ایشان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.
آئین تجدید میثاق مسؤلان فرهنگی و دست اندرکاران هفته کتاب، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با آرمان های امام راحل (ره) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرقد امام خمینی (ره) برگزار گردید.


منبع:

1401/08/21
23:53:31
5.0 / 5
377
تگهای خبر: بازار , تولید , صنعت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ