معاون وزیر راه و شهرسازی:

نهضت مسکن به پیشرفت ۳۰ درصد رسیده است

نهضت مسکن به پیشرفت ۳۰ درصد رسیده است

به گزارش پرسی بلاگ، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: الان دست کم یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن با میانگین پیشرفت حدود ۳۰ درصد در حال اجرا می باشد.


هادی عباسی اصل در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: علاوه بر ۴۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن که با مدیریت وزارت راه و شهرسازی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد، واحدهای روستایی، خودمالکی، نیروهای مسلح و غیره را داریم. در قسمت روستایی ۱۸۰ هزار واحد به پیشرفت بیشتر از ۵۰ درصد رسیده است. به صورت کلی الان دست کم یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن با میانگین پیشرفت حدود ۳۰ درصد در حال اجرا می باشد.
وی در رابطه با برآورد قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار داشت: قیمت تمام شده بستگی به شرایط دارد. اگر واحدها یک طبقه و دو طبقه یا دارای مشاعات حداقلی باشد و آسانسور نیاز نداشته باشد ارزان تر است. از سوی دیگر در نظر داریم تا برخی پروژه ها به صورت تدریجی تکمیل شود.
عباسی اصل تصریح کرد: الحمدالله پروژه نهضت ملی مسکن رو به جلو است. سیاستی که در دستور کار قرار گرفته اینست که بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط دار راه اندازی کنیم؛ چونکه هم ارزان تر است و هم سریع تر به نتیجه می رسد.
وی در پاسخ به این سؤال که تکلیف اراضی باارزش چه می شود اظهار داشت: اراضی پرارزش صرف راه اندازی خدمات زیربنایی و روبنایی خواهد شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن در واکنش به این مورد که شنیده می شود بعضی پروژه ها متوقف شده است تصریح کرد: متوقف نشده بلکه امکان دارد کارها کند شده است. منابع از راه آورده مردم و تسهیلات بانکی به پروژه ها تزریق می شود.
عباسی اصل در رابطه با این مورد که برخی متقاضیان توان تهیه اقساط دوم و سوم آورده ۴۰ میلیون تومانی را ندارند اظهار داشت: به همین خاطر ما می گوییم واحدهای یک طبقه و دو طبقه راه اندازی نماییم تا اگر مردم پول نداشتند به صورت تدریجی واحدها را تکمیل کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تکمیل تدریجی را به معنای کاهش کیفیت ساختمان ها ندانست و اظهار داشت: امکان دارد پروژه ای پس از فونداسیون، اسکلت و سقف گرفتار کمبود منابع شود. ازاین رو متقاضی کم کم واحد مسکونی خویش را تکمیل می کند.

نهضت ملی مسکن در یک نگاه
بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر مبنای قانون جهش تولید و تأمین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۵ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده اند. بنا بر اعلام سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی تا ۱۷ مهرماه برای یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحد زمین تأمین شده، حدود ۵۰۹ هزار و ۵۶۷ واحد پروژه تعریف شده، ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ واحد در مرحله فونداسیون و ۱۱۶ هزار و ۲۱۱ واحد هم دارای سقف و اسکلت است. ۵۴ هزار و ۷۴۶ واحد در مرحله سفت کاری، ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحد در مرحله نازک کاری و ۱۲ هزار و ۸۱۲ واحد هم در مراحل پایانی قرار دارند. بنا به قول هادی عباسی اصل معاون وزیر راه و شهرسازی، حدود یک میلیون واحد در مراحل اجرا قرار دارد. تا کنون هفت مرحله ثبت نام برای واحدهای این پروژه در سامانه طرح های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام شده است.
تا ۱۶ مهرماه سال جاری تعداد ۶۸۴ هزار و ۵۴۷ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک مسکن افتتاح حساب کرده و مجموعا ۳۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات واریز شده است. طبق آخرین برآورد وزارت راه و شهرسازی، قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.




منبع:

1401/08/15
09:55:29
5.0 / 5
368
تگهای خبر: تولید , خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ