توسط انتشارات فرهنگسرای بهره؛

تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی روانه بازار نشر افغانستان شد

تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی روانه بازار نشر افغانستان شد

پرسی بلاگ: کتاب تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی؛ به انضمام شرح حال و مجالسی از حضرت شیخ سید عبدالقادر الحسنی الحسینی الجیلانی (گیلانی) نوشته سید محمود گیلانی در هرات منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، انتشارات فرهنگسرای عبدالواحد بهره در هرات بتازگی کتاب «تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی؛ به انضمام شرح حال و مجالسی از حضرت شیخ سید عبدالقادر الحسنی الحسینی الجیلانی (گیلانی)» نوشته سید محمود گیلانی را در ۲۳۵ صفحه منتشر نموده است.
کتاب شامل سه فصل به ترتیب با این عناوین است: «تصوف و نقش آن در میدان جهاد و اصلاح»، «معرفی و شرح حال حضرت شیخ عبدالقادر گیلانی» و «از مجالس شیخ عبدالقادر گیلانی». در فصل نخست کتاب این مباحث مطرح شده است: «تصوف چیست؟»، «عرفان چیست و عارف کیست؟»، «اشاره ای کوتاه به چند مورد از جهاد و مبارزه مشایخ طریقت و خضوع تاتار در مقابل اسلام به فضل صاحبدلان»، «نقش شیوخ و علمای ربانی در مقاومت مقابل هجوم غرب» و «مشایخ طریقت نقشبندی در میدان جهان و اصلاح».
فصل دوم کتاب نیز زندگی و طریق سیر و سلوک شیخ عبدالقادر گیلانی است. در فصل سوم کتاب نیز یازده مجلس از شیخ درج شده است. عبدالقادر بن صالح جنگی دوست گیلانی، عارف، صوفی، محدث، رییس و شاعر ایرانی سده پنجم و ششم قمری بود. وی بنیادگذار سلسله تصوف قادریه (منتسب به عبدالقادر) بود. همچون تالیفات وی می توان به این عناوین اشاره کرد: «الغنیة لطالبی طریق الحق یا غنیة الطالبین لطریق الحق»، «الفتح الربانی و الفیض الرحمانی»، «المواهب الرحمانیه و الفتوح الربانیه»، «سر الاسرار و مظهر الانوار فیما یحتاج الیه الابرار» و «آداب السلوک و التوصل الی منازل الملوک».


منبع:

1401/08/06
13:55:07
5.0 / 5
361
تگهای خبر: بازار , كتاب , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ