توسط نشر پیله؛

کتاب دیپلماسی فوتبال منتشرشد

کتاب دیپلماسی فوتبال منتشرشد

به گزارش پرسی بلاگ، کتاب دیپلماسی فوتبال؛ روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز با گردآوری هدر ل. دیکتر و ترجمه احسان محمدی توسط نشر پیله منتشر شدو راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» گردآوری و زیر نظر هدر ل. دیکتر، اخیرا با ترجمه و اضافات احسان محمدی و مقدمه ای از احمد نقیب زاده، در ۱۱ فصل در ۴۰۰ صفحه در قطع وزیری با ۳۳۰ شمارگان توسط نشر پیله منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این اثر نوشته سارا اشنایدر، پاول دیچی، آنتونیو سیمون، جورج ن. کیوسس، برندا السی، هدر ل. دیکتر، اریک نیلسن، کریس بولزمن، روی مک-ری، اقلیدوس دوفرتیاس کوتو، آلن کاستلانو والنته، پیتر جی بک، که تابحال نامزد دریافت جوایز گوناگونی بوده، مطالعه ای است میان رشته ای در حوزه روابط بین الملل، دیپلماسی، ورزش، تاریخ، فرهنگ و سیاست به قلم گروهی از اساتید دانشگاه و نویسندگان برجسته در تاریخ ورزش، تاریخ روابط بین الملل، دیپلماسی عمومی، دیپلماسی ورزشی، مدیریت ورزش، جامعه شناسی، فرهنگ، تاریخ حقوق بشر و تاریخ معاصر.
در بخشی از مقدمه احمد نقیب زاده، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه تهران بر ترجمه کتاب آمده است:
«کتاب دیپلماسی فوتبال، اهتمامی سودمند و موفق است در به تصویر کشیدن نقش و جایگاه فوتبال در عرصه روابط بین الملل و دیپلماسی از ۱۹۱۴ تا به امروز، از رهگذر مطالعه تحولات مهم تاریخ روابط بین الملل و دیپلماسی، در برش هایی تاریخی یا موضوعی یا موردی؛ ترجمه روان کتاب از جانب احسان محمدی و نقش رو به رشد فوتبال در عرصه بین المللی، این فرصت را در اختیار علاقمندان به سیاست و روابط بین الملل قرار می دهد تا در کوچه پس کوچه های روابط پیچیده بین الملل گشت و گذاری بکنند و شاید توشه ای برگیرند».
در بخش دیگری از کتاب آمده است:
«فوتبال، ساکر (فوتبال در انگلیسی آمریکایی)، فوتبول، یا ووتبال (به هر زبانی و با هر گویش و لهجه ای)، گرچه با این اسامی، ورزش فوتبال ظاهراً به صورت محلی شناخته می شود، اما زبانی جهانی برای میلیونها نفر از مردم در سرتاسر جهان است. نهاد بین المللی حکمرانی فوتبال، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، بیشتر از دویست کشور عضو دارد، بیشتر از سازمان ملل متحد. جای شگفتی باقی نمی ماند که جام جهانی فوتبال، پربیننده ترین رویداد ورزشی (مجرد یا تک) در جهان است. اثر، از رهگذر بررسی کنش و واکنش های تاریخی فوتبال در سه بعد، به کشف پیوند میان محبوب ترین ورزش جهان و دیپلماسی می پردازد. بعد نخست، کاربرد فوتبال بعنوان یک ابزار از دیپلماسی مبتنی بر دولت-ملت؛ در این موارد، فوتبال، در خدمت اهداف دیپلماسی عمومی است، درست مثل سایر اشکال فرهنگ یا تبادل، یا اقدام ساده برگزاری (یا جلوگیری از برگزاری) یک مسابقه که می تواند در خدمت اهداف یک دولت باشد. بعد دوم، به دور از مفهوم دولت، به دیپلماسی فوتبال بعنوان یک بازیگر غیردولتی می نگرد، اغلب از رهگذر اقدامات خود نهادهای فوتبال. بعد سوم، برای کشف روابط میان فوتبال و بازیگران مختلف دیپلماتیک در قالب های فروملی، ملی و چندملیتی، این دو منظر را در کنار هم قرار می دهد.»
آئین رونمایی کتاب در هفته اول آبان ماه برگزار می شود.


منبع:

1401/07/20
16:59:49
5.0 / 5
370
تگهای خبر: بازار , بین المللی , ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ