سیدمحمد هاشمی در شورای هماهنگی حقوقی وزارت فرهنگ؛

بازبینی فرایند دادرسی فرهنگی ضروریست

بازبینی فرایند دادرسی فرهنگی ضروریست

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ اظهار داشت: مدیریت فرهنگ و هنر ظرافت هایی دارد اما امکان دارد در دادگاهی بدون توجه کافی به این ظرافت ها حکمی صادرشود که دستاوردهای این حوزه را نادیده بگیرد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، جلسه شورای هماهنگی حقوقی وزارت خانه با محوریت جشنواره تخصصی تقدیر از نقدهای برتر قوه قضاییه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا حسینی دبیر جشنواره تقدیر از نقدهای برتر در رابطه با قوه قضاییه در این وزارت خانه برگزار گردید.
سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست که با حضور دبیر جشنواره تقدیر از نقدهای برتر قوه قضاییه، مدیرکل حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل امور حقوقی، ثبتی و املاک سازمان ها و واحدهای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تکیه بر این که بازبینی فرایند دادرسی فرهنگی ضروری می باشد، اظهار داشت: مدیریت فرهنگ و هنر ظرافت ها و دقت هایی دارد که ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سطح جامعه آنرا اعمال می کنیم؛ اما امکان دارد در دادگاهی بدون توجه کافی به این ظرافت ها حکمی صادر شود که در نتیجه، دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر نادیده گرفته شود.
او اضافه کرد: در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه که اخیرا از جانب مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده، مبسوط ترین و مفصل ترین سیاست در ارتباط با سند تحول قوه قضاییه است و این امر برای کلان حکمرانی کشور مبحث بسیار مهمی به حساب می آید.
وی ضمن اشاره به این که طبق نظرسنجی های صورت گرفته، امروز، مردم نظر مثبتی نسبت به قوه قضاییه دارند اضافه کرد: به نظر می آید با تلاش هایی که ریاست سابق و فعلی قوه قضاییه دارند، آن حسی که مقام معظم رهبری در ارتباط با قوه قضاییه می فرمایند که قوه قضاییه باید ملجأ و پناه مردم باشد، این اتفاق مبارک درحال تحقق است. ضمناً این کار بسیار مبارکی که در قوه قضاییه تحت عنوان جشنواره نقد برتر شروع شده است، نشان از هوش مدیریتی بالا داشته و حتما به حرکت تحولی قوه قضاییه سرعت خواهد بخشید.
سید محمد هاشمی در ادامه با تکیه بر اهمیت بازبینی فرایند دادرسی فرهنگی اظهار داشت: مسائلی که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قوه قضاییه باید بررسی شود بسیار زیاد است اما به نظر می آید مهم ترین آنها امروز، مساله دادرسی فرهنگی است. مدیریت فرهنگ و هنر ظرافت ها و دقت هایی دارد که ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنها را اعمال می نماییم. این مساله است که بیشتر از پیش اهمیت بازبینی فرآیند آئین دادرسی در حوزه فرهنگ و هنر را می رساند.
معاون حقوقی وزارت فرهنگ در ادامه خاطرنشان کرد: در فرآیند بازبینی بعنوان مثال شاید مدلی مانند مدل رسیدگی در حوزه مطبوعات البته با برخی اضافات و کاستی ها، مدل قابل قبول یا تسری باشد که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. اگر بتوانیم مساله دادرسی فرهنگی را به نقطه مطلوب برسانیم، یکی از ثمرات ویژه ای خواهد بود که بعدها بعنوان ثمره بزرگی از آن یاد خواهد شد.

1401/06/26
10:52:24
5.0 / 5
377
تگهای خبر: جشنواره , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ