عرضه خدمات به بیشتر از ۲ هزار زائر اربعین

عرضه خدمات به بیشتر از ۲ هزار زائر اربعین

به گزارش پرسی بلاگ، رئیس جمعیت هلال احمر از عرضه خدمات امدادی و درمانی به بیش از۲ هزار زائر اربعین اطلاع داد.



پیرحسین کولیوند در گفت و گو با ایسنا در رابطه با خدمات امدادی عرضه شده به زائرین اربعین حسینی اظهار نمود: جمعیت هلال احمر با تمام توان خود در تلاش است تا به زائرین اربعین حسینی خدماتی شایسته را عرضه کند و در همین راستا تمام توان خویش را به کار خواهد گرفت تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار گردد.

او با اشاره به اینکه علاوه بر آمادگی نیروهای امداد و نجات در بعضی مراکز درمانی کشور عراق هم مستقر هستیم تا خدماتی شایسته زائرین به آنها عرضه نماییم، اظهار داشت: تا روز گذشته، شانزدهم شهریور ماه، در مجموع به ۲ هزار و ۸۹ نفر خدمات درمانی عرضه شده است که از تعداد کل به چهارصد و ۳۷ نفر در درمانگاه الماس شرق کربلا، نهصد و ۲ نفر در درمانگاه نبا نجف و ۷۵۰ نفر در درمانگاه صحن حضرت زهرا(س) خدمت رسانی شده است. این خدمات همچون انجام تزریقات، سرم درمانی، پانسمان، نوار قلب و... بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در مجموع ۲۶ نفر از کربلا، پنج نفر از نجف و چهار نفر از بین راه و سایر پایگاه ها به بیمارستان های عراق اعزام شدند که هم سه نفر از زائرین در کربلا و یک نفر در نجف بستری شدند.

به گفته او از میان خدمات عرضه شده به زائرین هفت نفر هم به درمانگاه های واقع در کربلا و سه نفر به درمانگاه های نجف منتقل شدند.

کولیوند با تکیه بر تلاش نیروهای امداد و نجات و درمانگران در خدمت رسانی به زائرین اظهار داشت: تا روز گذشته پزشکان رابط از دو بیمار بستری در کربلا و یک بیمار دیگر در نجف بازدید نمودند.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد تعداد مأموریت های صورت گرفته از جانب آمبولانس های واحد امداد هم اظهار داشت: ۳۶ مأموریت از جانب آمبولانس ها در کربلا، ۹ مأموریت در نجف و دو مأموریت بین راه ها و سایر پایگاه ها صورت گرفت.

وی در مورد تعداد دفعات دیالیز صورت گرفته برای زائرین اربعین حسینی هم اظهار داشت: یک مورد دیالیز در کربلا و دو مورد در نجف صورت گرفته است.

کولیوند اظهار داشت: متاسفانه یک نفر از زائرین هم جان خویش را از دست داد که به این مورد از جانب امدادگران و تیم درمان یکی از پایگاه های جمعیت رسیدگی شد.

وی ضمن اشاره به جراحی های صورت گرفته که از دیگر خدمات جمعیت به زائرین اربعین است اظهار داشت: تا کنون یک نفر از زائرین در بیمارستان های عراق تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به بازدید کارشناسان بهداشت از مراکز تحت نظارت این جمعیت هم اظهار داشت: ۵۴ مورد بازدید در کربلا و ۵۶ مورد بازدید در نجف انجام شده است.

به گفته کولیوند تا کنون ۶۸ زائر در کربلا و ۳۳ زائر در نجف به لابراتوار ها رجوع کردند و ۱۳۰ مورد آزمایش در کربلا و ۸۱ مورد در نجف انجام شده است.




1401/06/17
23:27:55
5.0 / 5
417
تگهای خبر: بیمارستان , خدمات , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ