در گفت وگو با پرسی بلاگ اعلام شد

کدگذاری ۹۰۸ قلم داروی سنتی جهت نسخه نویسی الکترونیک

کدگذاری ۹۰۸ قلم داروی سنتی جهت نسخه نویسی الکترونیک

به گزارش پرسی بلاگ، معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از کدگذاری ۹۰۸ قلم دارو و فرآورده سنتی برای بهره برداری در نسخه الکترونیک اطلاع داد و اظهار داشت: این مورد می تواند باعث استقبال از این دسته داروها شده و فرایند قرارگیری در سبد بیمه ای این اقلام دارویی را هم تسهیل کند.


دکتر سمیه عابدیان در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: هم اکنون ۹۰۸ قلم داروی سنتی مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، کدگذاری شده و جهت بهره برداری در نسخه الکترونیک به مراکز پزشکی و شرکتهای نرم افزاری ابلاغ گردیده است.
وی ادامه داد: با کدگذاری اقلام دارویی سنتی، تجویزگر مجاز به درخواست آن در نسخه الکترونیک بوده و می تواند در درمان بیماران خود از داروهای سنتی هم استفاده نماید.
او تصریح کرد: همینطور دارو در پرونده الکترونیک بیمار هم ثبت شده و در واقع از نظر فرآیندهای درمان، رسمیت پیدا می کند که این امر باعث افزایش استفاده از داروهای سنتی در طبابت می شود.
معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ضمن اشاره به این که با کدگذاری داروهای سنتی میزان آشنایی پزشکان و بیماران با این داروها و عملکردشان در سلامت ارتقا می یابد، اظهار نمود: همین مبحث می تواند باعث استقبال از این دسته داروها شده و فرایند قرارگیری در سبد بیمه ای این اقلام دارویی را هم تسهیل کند.



1401/06/15
08:57:06
5.0 / 5
573
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ