زورگیری از زنان با سوءاستفاده از اقلام پلیسی

زورگیری از زنان با سوءاستفاده از اقلام پلیسی

به گزارش پرسی بلاگ، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح مهم ترین پرونده های پلیس جلوگیری از دستگیری باند سارقان زورگیر، کشف داروهای قاچاق و... اطلاع داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای ضمن اشاره به مهم ترین پرونده های پلیس پیشگیری در ایام اخیر اظهارکرد: مدتی قبل چندین مالباخته به کلانتری ۱۶۱ ابوذر رجوع و اعلام نمودند که از جانب سه نفر مورد اخاذی و زورگیری قرار گرفته اند. شکات در اظهارات خود اعلام نمودند که این افراد ابتدا خویش را بعنوان پلیس معرفی کرده و سپس مبادرت به سرقت و اخاذی از آنان کرده اند.

وی با اشاره به اینکه با عنایت به گزارش دریافتی رسیدگی به مبحث و دستگیری سارقان در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت، اظهار داشت: ماموران در تحقیقات و پی جویی های پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی نمودند. در این تحقیقات مشخص شد که باند سه نفره که از دومرد و یک زن تشکیل شده بود، با شناسایی سوژه مورد نظر و با استفاده از تجهیزات انتظامی مبادرت به اخاذی از مردم بخصوص خانم ها کرده بودند.

موقوفه ای افزود: با کسب این اطلاعات ماموران مبادرت به هماهنگی و دریافت مجوز عملیات از مقام قضایی کرده و در یک عملیات پلیسی به مخفیگاه این فرد رجوع و آنان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همینطور مخفیگاه متهمان هم مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن برخی از تجهیزات مختلف پلیسی از محل کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان ۲۰ الی ۵۶ ساله در تحقیقات انتظامی به سرقت و زورگیری با سوءاستفاده از عنوان پلیس اعتراف کردند، اظهار داشت: تا کنون سه مالباخته پرونده مورد شناسایی قرار گرفته اند و تحقیقات ماموران برای شناسایی مالباختگان و جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.
کشف بیشتر از ۹۱ نوع داروی قاچاق
موقوفه ای در ادامه ضمن اشاره به پرونده کشف داروهای قاچاق اظهارکرد: به دنبال دریافت اخباری در خصوص نگهداری و توزیع داروی های غیر مجاز و نایاب در محله امام زاده حسن (ع) تیمی از ماموران پلیس پیشگیری رسیدگی به مبحث و دستگیری متهم یا متهمان را در دستورکار قرار دادند و تحقیقات میدانی آنان آغاز شد. در نتیجه این تحقیقات ماموران هویت و مخفیگاه متهم را کشف کردند. همینطور بعد از دریافت مجوز قانونی، تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم رفتند و در یک عملیات منسجم و ضربتی این فرد را در محل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی اولیه از محل دستگیری این فرد ۹۱ نوع انواع مختلف داروهای خارجی و نایاب به تعداد ۹۷۳۱ قلم کشف و ضبط شد، اظهار داشت: متهم ۳۱ ساله در تحقیقات ابتدایی به بزه انتسابی و توزیع داروی قاچاق در سطح پایتخت اعتراف کرد. کارشناسان ارزش داروهای مکشوفه را ۴۰ میلیاردریال برآورد کردند. در ادامه هم متهم با تشکیل پرونده قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت.
دزد گردنبند بلافاصله بعد از سرقت دستگیر شد
موقوفه ای در ادامه ضمن اشاره به دستگیری سارق گردنبند اظهارکرد: تیم عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد حین گشت زنی در این محله یک دستگاه موتورسیکلت تکرو را در مقابل بیمارستان مفرح مشاهده کرد. این موتورسوار درحال حرکت از کنار شهروندان بود که ناگهان مبادرت به سرقت گردنبند طلای زنی کرده و از محل متواری شد. در ادامه ماموران در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار موتورسیکلت را متوقف کردند. سارق تکرو هم دستگیر و گردنبند سرقت شده کشف شد. همینطور این متهم برای تحقیقات انتظامی به کلانتری انتقال یافت.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم ۲۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت گردنبند طلا اعتراف کرد و گردنبند هم به مالباخته تحویل داده شد. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد و با تشکیل پرونده قضایی وی به دادسرا منتقل شد.
کشف ۶۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق
موقوفه ای در ادامه ضمن اشاره به کشف محموله سیگار قاچاق اظهار داشت: دریافت اخباری در رابطه با توزیع سیگار خارجی و قاچاق در محله خلازیر منجر به رسیدگی مبحث و دستگیری متهمان توسط تیمی از ماموران کلانتری نعمت آباد شد و این تیم تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان شدند. همینطور با دریافت مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان که یک انبار کالا در محله خلازیر بود رجوع شد و ماموران در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه باند چهارنفره و عاملان اصلی توزیع سیگار را حین بارگیری سیگار قاچاق داخل خودروی وانت دستگیر کردند. از مخفیگاه متهمان هم بیشتر از ۶۴۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی و قاچاق کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهمان ۲۶ الی ۳۵ ساله در تحقیقات ابتدایی به بزه انتسابی و توزیع سیگار خارجی در سطح پایتخت اعتراف کردند و بر مبنای برآورد کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۲۰ میلیاردریال است. بعد از تشکیل پرونده قضایی، متهمان در اختیار دادسرا قرار گرفتند.





منبع:

1401/06/13
23:17:43
5.0 / 5
498
تگهای خبر: بیمارستان , پلیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ