توسط انتشارات راه یار؛

کتاب مسجد رهبر به چاپ چهارم رسید

کتاب مسجد رهبر به چاپ چهارم رسید

پرسی بلاگ: به گزارش پرسی بلاگ، کتاب مسجد رهبر شامل تاریخ شفاهی مسجد کرامت توسط انتشارات راه یار به چاپ چهارم رسید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، چاپ چهارم کتاب «مسجد رهبر» تاریخ شفاهی مسجد کرامت، از مساجد تأثیرگذار و کانون مبارزان انقلاب در شهر مشهد توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی عرصه نشر شد.
این کتاب گزارشی است از شکل گیری و فعالیتهای «مسجد کرامت» مشهد در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع). این مسجد را که بعدها امام جماعتش، رهبر انقلاب اسلامی شد، میتوان از جهات متعدد نمونه ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی نمود.«مسجد رهبر» از یک سو این الگو را توضیح می دهد و از دیگر سو، مسیر رشد مشهد انقلابی را از چند دهه قبل از انقلاب اسلامی روشن می کند؛ مسیری که در آن، برخی دشواری ها و پیچیدگی های آمیختن سنت و روشن فکری، توده و نخبگان، دینداری و مبارزه آشکار شده است.
آیت الله خامنه ای، خودشان در رابطه با حضورشان در رابطه با مسجد کرامت در دهه ۵۰ چنین می گویند:
«آن روز مسجد کرامت، بزرگ ترین مسجد شبستانی مشهد بود. یعنی توی مساجد محله ی مشهد مسجد بزرگ تر از مسجد کرامت نبود. آن چنان جمعیت پر می شد توی این مسجد که جای یک نفر آدم هم واقعاً نبود. پس از نماز مغرب شروع می کردم به درس، سخنرانی نبود. درس بود. حالا می گویم چه کار می کردیم. آن قدر جمعیت زیاد می شد که پیش از آنی که من شروع بکنم - وسط نماز در مسجد را می بستند که دیگر نمی شد کسی وارد بشود. جمعیت متراکمی جمع می شد به جهت اینکه درس را گوش کنند، حالا درس چی بود؟ بنده آن جا هم حدیث، هم اعتقادات و هم نهج البلاغه تدریس می کردم؛ با تخته سیاه. خود روش کار برای مردم جاذب بود. حالا یک عده البته می آمدند تماشا کنند از این چند هزار آدم مثلا. اما یقیناً درصدی هم می آمدند واقعاً یاد بگیرند و آموزش ببینند و یادداشت می کردند. توجه کردید؟ من امتحان کردم دیدم که شیوه درس گفتن اگر درصورتیکه با ابتکار، با نوع آوری، با انگیزش، با بیان خوب و با عمده تر از همه، «محتوا» همراه باشد، توی آن یک چیزی باشد، همین جور لفاظی نباشد، جاذبه پیدا خواهد نمود.»
تحقیق و مصاحبه های این کتاب را که از سال ۱۳۸۸ شروع شده، به ترتیب حسن سلطانی، سیدمحمد امیر احمدی طباطبایی و احمد عسگری برعهده داشته اند و طی آن با بیشتر از ۷۰ تَن از مرتبطان مسجد کرامت مصاحبه صورت گرفته و هزاران سند مطالعه شده است. تدوین و نویسندگی کتاب هم توسط مرتضی انصاری زاده صورت گرفته است.
چاپ چهارم کتاب ۵۴۴ صفحه ای «مسجد رهبر» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.
این کتاب، پیش تر بعنوان اثر برگزیده بعنوان اثر دومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی و همینطور بیست وهشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی هم انتخاب و تقدیر شده است.


منبع:

1401/06/13
10:34:50
5.0 / 5
592
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , كتاب , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ