توسط نشر ماهور؛

انتشار دلنواز: آثاری از غلامحسین بیگجه خانی برای ساز قانون

انتشار دلنواز: آثاری از غلامحسین بیگجه خانی برای ساز قانون

به گزارش پرسی بلاگ، کتاب دلنواز: آثاری از غلامحسین بیگجه خانی برای ساز قانون تنظیم، تدوین و اجرای پریچهر خواجه توسط انتشارات ماهور منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مؤسسه فرهنگی هنری ماهور بتازگی کتاب «دلنواز: آثاری از غلامحسین بیگجه خانی برای ساز قانون» با تنظیم، تدوین و اجرای پریچهر خواجه را در ۶۴ صفحه به همراه یک لوح فشرده به بهای ۹۵ هزار تومان منتشر نموده است.
در این مجموعه، بیست قطعه از ساخته ها، نواخته ها و روایت های باارزش و به یادماندنی استاد غلامحسین بیگجه خانی انتخاب و متناسب با ویژگی ها، تکنیک و قواعد نوازندگی ساز قانون، بازتعریف، تنظیم و اجرا شده است.
زنده یاد غلامحسین بیگجه خانی از برجسته ترین موسیقیدانان دوران معاصر ایران و نوازنده شهیر تار بود که به سال ۱۳۶۶ از دنیا رفت.
از دیگر کتاب هایی که درباره ی او و آثارش انتشار یافته اند می توان به این عناوین اشاره کرد: «موسیقار تبریز» نوشته فرهود صفرزاده، «خوشنواز: نواخته های استاد غلامحسین بیگجه خانی» به همت حسین مهرانی، «برگزیده آثار استاد غلامحسین بیگجه خانی: بنیان گذار مکتب تار تبریز» به همت هوشنگ فراهانی، «شیوه تارنوازی استاد غلامحسین بیگجه خانی: آوانگاری هشت اجرای آوازی» اثر سعید آذرنوش و...


منبع:

1401/06/08
16:22:07
5.0 / 5
590
تگهای خبر: آثار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ