مروری بر چند پرونده پلیسی

توقیف کامیون سرقتی قاچاقچی موادمخدر

توقیف کامیون سرقتی قاچاقچی موادمخدر

به گزارش پرسی بلاگ، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن اشاره به توقیف کامیونی اطلاع داد که برای انتقال و فروش موادمخدر به سرقت رفته بود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح مهم ترین پرونده های پلیس پیشگیری پایتخت در ایام اخیر اظهار داشت: شب گذشته ماموران کلانتری مسعودیه درحال گشت زنی هدفمند در سطح شهر راننده یک دستگاه کامیونت خاور را که به صورت نامتعارف رانندگی می کرد مشاهده نمودند و به وی مشکوک شدند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که این خودرو سابقه سرقت نداشته است اما ماموران جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند و با توقیف آن به بررسی مدارک خودرو پرداختند.

رییس پلیس پیشگیری تهران اظهار نمود: راننده خودرو در بررسی های ابتدایی به سرقت خودروی خاور از محله تهران نو اعتراف و اظهار نمود که خودرو را برای تهیه مواد مخدر اخیرا دزدیده است. سارق قصد فروش خودرو را داشته که سریعا شناسایی و دستگیر شده است.

وی اظهار داشت: تحقیقات برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد و متهم برای گذراندن مراحل قانونی به کلانتری منتقل شده است.

موقوفه ای سفارش کرد: پلیس از راه شماره تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش های مردمی است و مردم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک پلیس را در جریان قرار دهند.
دستگیری اراذل و اوباشی که قصد ایجاد درگیری و نزاع داشتند
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن اشاره به دستگیری برخی از اراذل و اوباش پایتخت اظهار داشت: ماموران پلیس با اطلاع از قصد برخی از اراذل و اوباش برای ایجاد درگیری و نزاع در محله بی سیم -واقع در منطقه ۱۵ - سریعا رسیدگی به مبحث را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران تیم های عملیاتی این پلیس به محل حضور متهمان فرستاده شدند و با اشراف کامل در یک اقدام ضربتی هر ۹ شرور را خلع سلاح و دستگیر کردند.

موقوفه ای تصریح کرد: پلیس با قدرت و اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه می ایستد و اجازه نخواهد داد کسی به امنیت و آرامش مردم خدشه ای وارد کند.
کشف ۱۵ فقره سرقت لوازم خودرو
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن اشاره به کشف ۱۵ فقره سرقت لوازم خودرو و دستگیری دو سارق حرفه ای اظهار داشت: ماموران عملیات کلانتری وردآورد حین گشت زنی در محدوده این کلانتری به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری که درحال پرسه زنی بوده مشکوک شدند و خودرو را زیر نظر گرفتند.

وی افزود: ماموران بلافاصله با مشاهده قصد یکی از متهمان برای باز کردن در خودروی پارک شده وارد عمل شدند و طرح مهار سارقان را را اجرا کردند. متهمان بلافاصله بعد از مشاهده ماموران پلیس سوار بر خودروی خود که کمی جلوتر قرار داشت، تلاش کردند فرار کنند اما در این عملیات پلیسی خودروی آنها متوقف و متهمان دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران اظهار نمود: بررسی اولیه از خودروی سارقان منجر به کشف تعدادی کامپیوتر خودرو و مقداری لوازم آن به همراه سه عدد گوشی مسروقه شد. همینطور متهمان در تحقیقات اولیه به ۱۵ فقره دزدی محتویات خودرو اعتراف کردند. این افراد سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان را هم داشتند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.
دزد لوازم خودرو دستگیر شد
موقوفه ای در ادامه ضمن اشاره به دستگیری یک سارق لوازم خودرو اظهار نمود: به دنبال وقوع چند فقره سرقت لوازم خودرو در محدوده شهر زیبا ماموران تیم عملیاتی کلانتری این منطقه برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند و ساعات و محل احتمالی حضور آنها را شناسایی نمودند.

وی افزود: فعال شدن چند اکیپ از عوامل عملیات منجر به شروع گشت زنی ها به صورت نامحسوس شد تا این که در نهایت ماموران به یک دستگاه خودروی سواری پراید خاکستری رنگ که درحال پرسه زنی و تردد بود مشکوک شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران اظهار داشت: سرنشین خودرو قصد سرقت از یک دستگاه خودروی سواری را داشت که با خودروی پلیس در محل روبه رو شد و متهم همراه با همدستش بعد از مشاهده ماموران از محل فرار کردند. در تعقیب و گریز پلیس و متهمان که ۱۰ دقیقه به طول انجامید، خودروی سارقان متوقف گردید و یکی از آنها به صورت پیاده از محل فرار کرد. سارق دیگر که با قمه به ماموران پلیس حمله ور شد، توسط ماموران زمینگیر و دستگیر شد.

موقوفه ای اظهار نمود: شش حلقه لاستیک زاپاس سرقتی، گوشی مسروقه وپنج کیسه از انواع لوازم آرایش و مقداری ابزار دست ساز از خودروی متهمان کشف شد. همینطور کوشش برای شناسایی مالباختگان و دستگیری سارق متواری ادامه دارد.





منبع:

1401/06/06
23:25:27
5.0 / 5
392
تگهای خبر: پلیس , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ