به زودی توسط نشر ۲۷؛

زمینهای مسلح منتشر می شود

زمینهای مسلح منتشر می شود

پرسی بلاگ: کتاب زمینهای مسلح نوشته گل علی بابایی شامل کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمدرسول الله در عملیات های والفجر مقدماتی و یک به زودی توسط نشر 27 بعثت منتشر می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب« زمینهای مسلح» نوشته گل علی بابایی شامل کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمدرسول الله در عملیات های والفجر مقدماتی و یک به زودی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر می شود.
«زمین های مسلح» کتاب چهارم از مجموعه ۱۰ جلدی کارنامه عملیاتی لشکر۲۷ محمد رسول الله (ص)، دربرگیرنده با اهمیت ترین سرخط های فعالیت این یگان رزمی، ارتقا آن از تیپ به سطح لشکر و قرار گرفتنش در نوک پیکان هجومی سپاه ۱۱ قدرِ نیروی زمینی سپاه پاسداران، طی نبردهای والفجر مقدماتی و والفجر۱ است و روایت حماسه های عاشورایی رزمندگان گردان های کمیل و حنظله در کانال های فکه، همچون بخش های بسیار مهم و جذاب این کتاب هستند.
تدوین کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ در زمینه یگان نویسی، پاییز سال ۷۵ برمبنای طرحی از حسین بهزاد و گلعلی بابایی شروع شد و نخستین کتاب آن با عنوان «همپای صاعقه» منتشر گردید که درباره ی تشکیل تیپ ۲۷ و حضورش در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس و بعد از آن حضور تیپ ۲۷ در سوریه و لبنان بود. «همپای صاعقه» در حقیقت کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ از بدو تشکیل تا اختتام فرماندهی احمد متوسلیان بر آنرا شامل می شد.
طی سالهای بعد، کتاب های «ضربت متقابل» درباره ی حضور لشکر ۲۷ در عملیات رمضان، «کوهستان آتش» درباره ی حضور در عملیات های والفجر ۳، ۴ و ۵ و «شراره های خورشید» درباره ی حضور در عملیات خیبر منتشر شدند. این میان از نظر تاریخی، فاصله بین کتاب های «ضربت متقابل» و «کوهستان آتش» یعنی عملیات های رمضان و والفجر ۴ که مربوط به حضور لشکر ۲۷ در عملیات های والفجر مقدماتی و والفجر یک می شد خالی مانده بود. البته طرح پرداخت به این دو عملیات قبل تر با عنوان کتاب «زمین های مسلح» شروع شده بود که به دلایلی ازجمله گردآوری اسناد و مدارک، انتشار آن تا امروز میسر نشد و نوبت چاپش بعد از چهارکتاب نامبرده رسید.
«زمین های مسلح» جلد چهارم از کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ است اما از نظر ترتیب چاپ، پنجمین کتابی است که در قالب مجموعه ۱۰ جلدی حماسه ۲۷ چاپ می شود.
به گفته بابایی نویسنده این کتاب ۹ فصل و حدود ۸۵۰ صفحه دارد که از نظر عملیاتی مربوط به حضور لشکر ۲۷ در عملیات های والفجر مقدماتی و والفجر یک است و از نظر زمانی هم بازه زمستان ۶۱ تا فرودین ۶۲ را شامل می شود. دو عملیات یاد شده هم همانطور که می دانیم در زمینهای به شدت مسلح شده فکه جنوبی و شمالی انجام شدند.


منبع:

1401/06/01
09:26:33
5.0 / 5
372
تگهای خبر: بازار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ