برنامه درسی، محور اصلی فعالیت در دوره ابتدایی

برنامه درسی، محور اصلی فعالیت در دوره ابتدایی

به گزارش پرسی بلاگ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه محور اصلی فعالیت ما در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید، برنامه درسی است، اظهار داشت: بنا داریم طرح های پراکنده را تجمیع نماییم. لازم است برای معلمان بخصوص معلمان جدیدالورود دوره ابتدایی برنامه های آموزشی داشته باشیم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، معصومه نجفی پازوکی در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه نرخ پوشش دوره ابتدایی بالای ۹۸ درصد است اما برای آن دو درصد برنامه ها چه باید باشد. آمار اسمی این دو درصد مشخص و برای استان ها ارسال شده است و باید نسبت به بازگرداندن آنان به مدرسه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اما در کلاس درس به معلمان توانمند نیاز داریم. معلم باید از برنامه درسی آگاه و آگاه باشد. چند درصد از معلمان ما به برنامه درسی تسلط دارند و ما چقدر به آنها در اینباره کمک کرده ایم؟ بنا داریم محور اصلی فعالیت ما برنامه درسی باشد و طرح های پراکنده تجمیع شوند. لازم است برای معلمان بخصوص معلمان جدیدالورود دوره ابتدایی برنامه های آموزشی داشته باشیم.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، حمید طریفی حسینی - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی - ضمن اشاره به این که آموزش و پرورش استثنایی نماد عدالت تربیتی و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: شرط توسعه و پیشرفت کشور توسعه نظام تعلیم و تربیت است. در نظام تعلیم و تربیت با انسان سروکار داریم. بسترسازی در جهت کشف و شکوفایی استعدادهاست. ما وظیفه داریم زمینه کشف و شکوفایی این استعدادها را در دانش آموزان استثنایی همانند دانش آموزان عادی فراهم نماییم.

وی اضافه کرد: نمی توانیم در راه تعلیم و تربیت گروهی از انسان ها را از رسیدن به مراتب عالیه مستثنی نماییم. باور و عمل ما در نظام تعلیم و تربیت این بوده است که تک تک ۱۴۰ هزار دانش آموز استثنایی در راه توسعه و پیشرفت کشور نقش داشته باشند و باید این نقش تقویت شود. تفاوتی بین مدرسه و معلم و دانش آموز عادی با استثنایی وجود ندارد و انتظار می رود برنامه هایی که در مدارس عادی اجرا می شود، در مدارس استثنایی هم اجرا شود.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محمدمهدی کاظمی - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش - هم ضمن اشاره به این که امید است در سال تحصیلی جدید بتوانیم مدارس را به پایگاه های مردمی تبدیل نماییم، اظهار داشت: معاونت آموزش متوسطه بر آن است سند تحول بنیادین را با نگاهی متفاوت اجرایی کند. تاکید بر مهارت تفکر و توجه به تکنولوژی های جدید و برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی همچون راهبردهای ماست.

وی در انتها اظهارکرد: تقویت علوم پایه و افزایش جذب به سمت رشته ریاضی، تقویت پژوهش سراها و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و ورود به بازار کار واقعی، راه اندازی هنرستان های جوار یا وابسته به صنایع، بازتعریف حکمرانی آموزش های فنی و حرفه ای، تربیت تمام ساحتی و نگاه ویژه به تربیت در کنار آموزش همچون راهبردهای مدنظر ما در سال تحصیلی آینده است.





منبع:

1401/05/31
20:44:57
5.0 / 5
419
تگهای خبر: آموزش , بازار , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ