مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران:

پیوست های فرهنگی برای تمامی رویدادهای ورزشی اجرائی می شود

پیوست های فرهنگی برای تمامی رویدادهای ورزشی اجرائی می شود

پرسی بلاگ: دومین نشست شورای فرهنگی سازمان ورزش شهرداری تهران با هدف بررسی راهکارهای فرهنگی بمنظور ایجاد هنجارهای اجتماعی در رویدادهای ورزش شهروندی در شهر تهران اجرا شد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در ابتدا حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، ضمن خیرمقدم به مهمانان جلسه اظهار داشت: این سازمان متولی ورزش شهروندی برای تمام اقشار جامعه است و با برگزاری رقابت ها و رویدادهای مختلف می کوشد تا دربرگیری ورزش در پایتخت را هر چه بیشتر افزایش دهد. بدیهی است در این جهت پیوست های فرهنگی که منجر به ایجاد هنجارهای اجتماعی می شود و نیز بررسی راهکارهای لازم برای جلوگیری از ناهنجاری ها نیز ضرورتی غیرقابل انکار است. از این روست که تمام برنامه ها در سازمان ورزش پیوست فرهنگی دارد.

وی با بیان این که" ورزش متأثر از زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... است"، اشاره کرد: این مساله در بعد کلان ورزش نیز به خوبی قابل مشاهده می باشد. برای مثال در جریان برگزاری المپیک، فاکتورهای اقتصادی کشور میزبان، قبل و پس از این رویداد ورزشی تغییر می کند و به شکل محسوسی ارتقاء می یابد. علاوه بر این موضوع، کشور برگزار کننده، این امکان را دارد که فرهنگ ملی خودرا به مردم دنیا معرفی نماید.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه با اشاره به تعدد مراکز ورزشی شهر تهران اشاره کرد: ۲۰ میلیون نفر سانس ورزشی، خدماتی است که به شهروندان تهرانی ارائه می شود و بیش از ۳ میلیون نفر در بخش تفریحات ورزشی مشغول هستند. این فرصت بی نظیری است تا برنامه های فرهنگی مناسب را به این تعداد از مخاطبان ارائه دهیم و بدون تردید این امر توسط خانواده ها در بین سایر اقشار نیز تسری می یابد.
به گفته ی ایشان، تحکیم بنیان خانواده، هویت بخشی به محلات شهر تهران و ایجاد حس امنیت خاطر در میان اقشار مختلف از مهم ترین اهداف فرهنگی سازمان ورزش است. از این روی، رایزنی با بخش های متولی فرهنگ و ورزش و استفاده از خرد جمعی، ضروریست.

لزوم حضور فعال نهادهای فرهنگی و ورزشی در مباحث ورزشی

حیدر سلیمانی معاون ورزش آقایان سازمان ورزش با اشاره به بازدیدهای دوره ای سازمان متبوعش از ایستگاه های ورزشی فعال در محلات شهر تهران گفت: در ایستگاه های ورزشی سراسر شهر تهران، فقط کار ورزشی صورت نمی گیرد و شهروندان بصورت خودجوش، مراسم مذهبی و فرهنگی نیز برگزار می کنند.

وی با اشاره به حضور شهروندان در ایستگاه های تندرستی اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد مراجعین ما در این ایستگاه ها را بالای ۴۰ سال می سازند و از این تعداد بیش از ۹۰ درصد آنها از فعالیت در این ایستگاه ها اظهار رضایت داشته اند. نکته قابل توجه آنست که بانوان، بیشترین استقبال را از ایستگاه های تندرستی در شهر تهران به خود اختصاص داده اند.

مرجان میرزایی معاون ورزش بانوان این سازمان نیز در تکمیل اظهارات سلیمانی اظهار نمود: ما در شهر تهران ۶۱۷ ایستگاه تندرستی ویژه بانوان داریم. این ایستگاه ها یا در مساجد یا مدارس یا در پارک ها و بوستان های شهر تهران فعال می باشند.

سلیمانی نیز اشاره کرد: انتظار داریم نهادها و سایر سازمان های فرهنگی و ورزشی که درگیر ورزش هستند، بصورت فعالانه در مباحث فرهنگی شهر حضور جدی داشته باشند.

محمد مشهدی یاری رئیس اداره تفریحات و بازی های سازمان ورزش نیز گفت: خیلی از رویدادهای ورزشی ما بصورت مناسبتی طراحی و اجرا می شود و البته موضوع عفاف و حجاب، اولویت ما در سازمان است و در این جهت تمام تلاش خودرا به کار بسته ایم تا منشور عفاف، حجاب و اخلاق را تدوین و به تمامی مراکز سازمان ورزش اجرا نماییم.

دیگر اعضا نیز ضمن تاکید بر لزوم ایجاد پیوست های فرهنگی در تمامی رشته های ورزشی در بخش های همگانی و قهرمانی، از تصمیم سازمان ورزش برای پرداختن به این مهم، استقبال کرده و تاکید داشتند اقدامات فرهنگی می تواند توسط برنامه های خانواده محور سازمان ورزش در بین تمامی اقشار و گروههای سنی، نهادینه شود.
طبق گزارش پایگاه خبری سازمان ورزش شهرداری تهران، این جلسه به ریاست حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش و با حضور موسوی نماینده اداره کل ارشاد استان تهران، حسن زاده نماینده سازمان توسعه ورزش همگانی، مهدوی نماینده فدراسیون ورزش های همگانی، ذوالقدر رئیس تربیت بدنی سازمان بسیج شهر تهران، حیدر سلیمانی و مرجان میرزایی به ترتیب معاونین ورزش آقایان و بانوان سازمان ورزش و محمد مشهدی یاری و علیرضا عیوضی به ترتیب روسای اداره تفریحات ورزشی و بازی ها و روابط عمومی این سازمان، شیخ الاسلامی نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، هرمزی نماینده دفتر فرهنگی وزارت ورزش و علیرضا گیلانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش شهر تهران انجام شد.




منبع:

1401/05/26
22:42:23
5.0 / 5
426
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ