خطر انقراض گونه های جهانی فراتر از تصور است

خطر انقراض گونه های جهانی فراتر از تصور است

به گزارش پرسی بلاگ کارشناسان در یک بررسی که نتایج آن در مجله فرانتیر انتشار یافت، اعلام کردند: خطر انقراض گونه های جهانی امکان دارد بسیار بالاتر از آن چه باشد که قبلا تصور می شد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد: خطر انقراض همه گونه های روی زمین ممکنست بسیار بالاتر از آن چه باشد که قبل از این تصور می شد. همین طور بررسی تنوع زیستی حاکی از آنست حدود ۳۰ درصد از گونه ها در سطح جهان از سال ۱۵۰۰ در معرض خطر یا انقراض قرار گرفته اند.
در این بررسی از ۳۳۳۱ متخصص تنوع زیستی از ۱۱۳ کشور خواسته شد تا میزان از میان رفتن تنوع زیستی جهانی در گذشته و آینده و همین طور رتبه بندی عواملی که گونه ها را به سمت تهدید یا انقراض جهانی سوق می دهند، تخمین زنند.
این کارشناسان که همگی مطالعات قابل توجهی در مورد تنوع زیستی منتشر نموده اند، عوامل از میان رفتن تنوع زیستی جهانی را نیز رتبه بندی کردند و اثرات آن بر اکوسیستم ها و مردم را تخمین زدند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، گزارش قبلی سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ که توسط ۱۴۵ کارشناس از ۵۰ کشور گردآوری شده بود، نشان داد: حدود ۱۲.۵ درصد از همه گونه های روی زمین یا حدود یک میلیون گونه از سال ۱۵۰۰ در معرض خطر یا انقراض قرار داشته باشند.




منبع:

1401/04/29
12:50:29
5.0 / 5
699
تگهای خبر: سیستم , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ