فرمانده انتظامی كردكوی تأكید كرد؛

برخورد جدی با موتورسواران فاقد پلاک

برخورد جدی با موتورسواران فاقد پلاک

به گزارش پرسی بلاگ گلستان فرمانده انتظامی کردکوی با اشاره به اینکه معمولا جرایم خشن توسط موتورسیکلت سواران فاقد پلاک انجام می شود، اظهار داشت: با موتورسواران فاقد پلاک برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.


سرهنگ امیر باقری در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به چالش های موتورسیکلت سواران در استان گلستان اظهار داشت: با عنایت به این که کشاورزی و دامپروری در استان گلستان رونق دارد تردد و بهره مندی مردم از موتورسیکلت در استان گلستان همچون شهرستان کردکوی بالا است و مردم بخصوص جوانان برای رفت و آمد به صورت مداوم از موتورسیکلت استفاده می نمایند.
وی سرقت را یکی از چالش های موتورسیکلت سواران دانست و اضافه کرد: چهار نوع سرقت موتورسیکلت وجود دارد که یک مورد آن سرقت موتورسیکلت از منازل ویلایی و آپارتمانی است که متأسفانه گاهی اوقات افراد بر اثر سهل انگاری موتورسیکلت را بدون قفل و زنجیر و یا همراه سوئیچ در حیاط می گذراند که با باز گذاشتن درب سارقان نسبت به سرقت آن اقدام می کنند.
فرمانده انتظامی کردکوی با اشاره به اینکه رها کردن موتورسیکلت بدون قفل و زنجیر مقابل بانک ها، ادارات و بیمارستان ها علت دیگر در سرقت موتورسیکلت است، بیان نمود: افراد تصور می کنند کار آنها در ادارات بعد از چند دقیقه تمام می شود اما با طولانی شدن روند کار اداری سارقان وارد عمل می شوند و با شکستن قفل و فرمان برای سرقت موتورسیکلت اقدام می کنند.
باقری تاکید کرد: بستر دیگر برای سرقت موتورسیکلت در اراضی کشاورزی و تفرجگاه ها است که کشاورزان موتورسیکلت را در نقطه ای رها می کنند و برای کار کشاورزی درون زمین می روند که باعث سرقت می شود و یا برخی افراد که برای تفریح به تفرجگاه ها می روند با تصور این که این نقطه امنیت دارد هنگام استراحت سوئیچ را بر روی موتور می گذراند که در این زمان هم سارق وارد عمل می شود.
وی عدم استفاده از پلاک را یکی از چالش های موتورسیکلت سواران برشمرد و متذکر شد: قطعا ناجا با این دسته از موتورسیکلت سواران برخورد قاطع خواهد داشت چونکه معمولا جرایم خشن شامل زورگویی ها، کیف قاپی ها و امثال آن توسط موتورسیکلت سواران فاقد پلاک انجام می شود.
فرمانده انتظامی کردکوی ضمن اشاره به صدمه های جبران ناپذیر ناشی از تصادف موتورسیکلت، اظهار داشت: متأسفانه خیلی از خانواده ها به سادگی برای جوانان خود موتور خریداری می کنند حال آنکه خطر این وسیله نقلیه با عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت غیر مجاز دوچندان می شود.
باقری با اشاره به اینکه 95 درصد موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، اضافه کرد: متأسفانه هنگام تصادفات 95 درصد صدمه ها به حادثه دیدگان از ناحیه سر اتفاق می افتد و یک لحظه سهل انگاری یک عمر پشیمانی به بار می آورد.




منبع:

1401/04/21
10:07:31
5.0 / 5
557
تگهای خبر: بیمارستان , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ