توسط انتشارات براق؛

کتابی با موضوع مبارزه با گرمایش کره زمین به بازار نشر آمد

کتابی با موضوع مبارزه با گرمایش کره زمین به بازار نشر آمد

پرسی بلاگ: کتاب پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره زمین نوشته فروغ طوفان در دو جلد توسط انتشارات براق منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب «پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره زمین» نوشته فروغ طوفان در دو جلد توسط انتشارات براق انتشار یافته است.
شخصیت های اصلی کتاب «پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره ی زمین»، پانی و سانی (خواهر و برادر)، نیک (پسری با توانایی های عجیب) و کرمی به نام آیزینیا فتیدا هستند. این کرم یک نوع کرم خاکی است که از زباله های تر تغذیه می کند و مدفوع آن کودی ارگانیک و بسیار مناسب برای کشاورزی است. این کرم توانایی های فوق العاده و عجیبی دارد. به عنوان مثال می تواند خودش را بزرگ کرده و در صورتیکه پانی و سانی و نیک پشت او نشسته اند در آسمان پرواز کند. همین طور او می تواند در یک لحظه از جایی ناپدید و در جای دیگری ظاهر شود (اسم این پدیده تله پورت است). آیزینیا می تواند به گذشته و آینده هم سفر کند و توانایی های عجیب دیگر آیزینیا به کمک این قابلیت ها با پانی و سانی و نیک به مکان های مختلف و به گذشته و آینده سفر می کند.
یکی از این سفرها، سفر به ۳۰۰ سال پیش (دوران شروع انقلاب صنعتی) است. در این دوران زغال سنگ بتازگی شناخته شده و از انرژی آن در به کار انداختن ماشین های بخار و صنایع ابتدایی استفاده می شود. در اثر سوختن زغال سنگ گاز کربن دی اکسید که مهم ترین عامل گرم شدن کره ی زمین است، آزاد می شود. کشف زغال سنگ و استفاده از آن شروع گرم شدن تدریجی کره ی زمین است. آیزینیا و بچه ها با رفتن به نقاط مختلف اتمسفر زمین، مولکول های هوا و مولکول هایی را که سبب گرم شدن کره ی زمین می شوند را به وسیله عینکی مخصوص می بینند و با چگونگی عملکرد این مولکول ها در گرم کردن هوای اطراف کره ی زمین آشنا می شوند. قهرمانان قصه به سال ۲۰۵۰ سفر می کنند.
در این دوران در مکانی خاص جنگ بر سر آب درگرفته ولی سربازان حاضر در جبهه ی جنگ انسان نیستند بلکه رباط هایی با خصوصیاتی ویژه هستند که می توانند برای انسان ها هم مفید باشند و هم مضر. قهرمانان داستان با سفر به نقاط مختلف، اثرات زیانبار گرمایش زمین را بر این کره می بینند و با دلیلهای علمی این پدیده آشنا می شوند. در یکی از سفرها به آینده وضعیت کره زمین بسیار نابسامان بوده و این مسئله سبب ناراحتی و ناامیدی آیزینیا و بچه ها می شود. آنها تصمیم می گیرند باردیگر به آینده سفر کنند ولی در شرایطی که انسان امروز از اکنون به فکر چاره برای جلوگیری از گرم تر شدن کره ی زمین افتاده باشد و تصمیماتی عملی و جدی برای حل این مشکل گرفته باشد.
قهرمانان داستان بعد از سفر به آینده با شرایط ذکر شده وضعیت کره زمین را بسیار عالی و سرسبز، هوا را سالم و بدون آلودگی، رودها را پرآب و انسان ها را سلامت و شاداب می بینند. آنها از دیدن این وضعیت بسیار به شوق آمده و تصمیم می گیرند که مردم را با گرمایش جهانی و عوامل مؤثر بر بروز این پدیده و عواقب زیان بار آن آشنا کنند و با آموزش راهکارهای مؤثر برای جلوگیری از گرم تر شدن کره ی زمین آنها را تشویق به انجام این راه حل ها نمایند.
در قسمتی از فصل دوم این کتاب می خوانیم:
«پانی و سانی وقتی دیدند آن دو مرد می خواهند با تبر درخت را قطع کنند، بسیار ناراحت شده و ابتدا با زبان خوش اهتمام کردند مانع از تصمیم آنها شوند ولی فایده نداشت........ مردها در صورتیکه تبرهایشان را در دست گرفته بودند، به دنبال پانی و سانی دویدند. بچه ها خیلی ترسیده بودند. آیزینیا که دید وضعیت خطرناکی به وجود آمده با چرخاندن سر خود، دو حلقه حفاظت کننده به دور پانی و سانی به وجود آورد. این حلقه ها، مانند هاله ای از نور بودند که چشم را خیره می کردند. مردها از دیدن این هاله ها بسیار تعجب کردند. آنها به پانی و سانی رسیدند و می خواستند با تبر بچه ها را بزنند. اما هر چه تلاش می کردند تبر به بچه ها نمی خورد. چون حلقه های حفاظت کننده مانع از برخورد تبر به بچه ها می شدند. یکی از مردها
با تعجب اظهار داشت: «این نورها چیه که دور بچه هاست؟ قبلاً این نورها نبود.»
مرد دیگر اظهار داشت: «فکر کنم اینها قدرت جادویی دارن. بریم اون موجود عجیب و غریب (آیزینیا) رو بزنیم.»
ولی پیش از این که به آیزینیا نزدیک شوند، او با چرخاندن سرش یک حلقه ی حفاظت کننده دور خودش به وجود آورد. مردها به آیزینیا نزدیک شدند. آنها اهتمام کردند با تبر به او بزنند، ولی تبر به آیزینیا به هدف خوردن نمی کرد. آیزینیا سرش را دو بار چرخاند. با این کار، جرقه های آتش از هوا بر سر دو مرد فرود آمد و دست هایشان را سوزاند و تبرها از دست شأن بر زمین افتاد»
این کتاب به زبان انگلیسی جهت ارتقا دانش کودکان و نوجوانان در ارتباط با صیانت از محیط زیست و تلاش بیشتر برای بهتر زیستن نسل خود و نسل های آینده نیز ترجمه و چاپ شده است و با قیمت ۳۶ هزارتومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

1401/04/13
10:17:31
5.0 / 5
369
تگهای خبر: آموزش , بازار , ترجمه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ