سازمان هواشناسی هشدار داد

توفان گرد و خاک در سه استان

توفان گرد و خاک در سه استان

پرسی بلاگ: سازمان هواشناسی نسبت به خیزش گرد و خاک و توفان گرد و خاک در سه استان هشدار داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، در نواحی مستعد توفان گردوخاک و احتمالاً توفان شن فردا (۲۹ خردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان و دوشنبه (۳۰ خردادماه) در جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، لطمه به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، لطمه به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی در این شرایط جوی دور از انتظار نیست.

در این وضعیت جوی اجتناب از سفرهای غیرضروری، عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه ها، مدیریت و صیانت از صنایع حساس به گردوخاک، استواری سازه های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و اجتناب از کارهای کویرنوردی سفارش می شود.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به همراه داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.





منبع:

1401/03/28
23:17:46
5.0 / 5
420
تگهای خبر: حمل و نقل , صنعت , كیفیت , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ