ادامه هوای غبارآلود بیشتر استانها

ادامه هوای غبارآلود بیشتر استانها

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج تا دو متر در خلیج فارس، وقوع رگبار و رعد و برق در پنج استان و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور هشدار داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار زردرنگ وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا امروز (۲۴ خردادماه) برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و چهارشنبه (۲۵ خردادماه) برای همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، قم، تهران، خوزستان، ایلام، لرستان، اصفهان، شمال بوشهر، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیشبینی می کند.

حاکمیت این شرایط جوی پنج شنبه (۲۶ خردادماه) در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شرق و جنوب سمنان، شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر، شمال و شرق اصفهان، قزوین، البرز، بوشهر، جنوب تهران، مرکزی، قم و جنوب ایلام و جمعه (۲۷ خردادماه) در خوزستان، شمال بوشهر، یزد و ایلام دور از انتظار نیست.

احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال صدمه به سازه های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، پرتاب اشیاء از ساختمان های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی از مخاطرات پیشبینی شده است ازاین رو احتیاط در تردد بخصوص در جاده های بیابانی، استقامت سازه های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، خودداری از حضور افراد صدمه پذیر در فضای باز سفارش می شود.

در ادامه این اخطار ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب آمده است: وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک امروز در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می رود.

در این شرایط جوی احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب به شکل محدود و محلی، احتمال صدمه به تابلوهای تبلیغاتی و سازه های موقت و شکستن نهال ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان های نیمه کاره وجود دارد ازاین رو خودداری از اتراق در کنار رودخانه ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل ها، احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در چرای دام و استقامت سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره از جانب سازمان هواشناسی سفارش می شود.
سازمان هواشناسی با صدور اخطار زرد رنگ دیگری نسبت به افزایش سرعت باد شمال غربی-غربی اخطار داده و آورده است: افزایش ارتفاع موج بیشینه تا دو متر پنج شنبه (۲۶ خردادماه) در نواحی شمالی مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و جمعه (۲۷ خردادماه) در خلیج فارس، در استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان پیشبینی می شود.
در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال صدمه به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال به فعالیتهای دریایی خلیج فارس وجود دارد ازاین رو نسبت به احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی بخصوص تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی سفارش می شود.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا اخطار زردرنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد نماید. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.




1401/03/24
21:03:05
5.0 / 5
539
تگهای خبر: كیفیت , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ