یك هفته با كتاب؛

پرداخت مطالبات ناشران از نمایشگاه و انتشارفراخوان جایزه کتاب سال

پرداخت مطالبات ناشران از نمایشگاه و انتشارفراخوان جایزه کتاب سال

به گزارش پرسی بلاگ پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران از نمایشگاه و انتشار فراخوان جایزه کتاب سال ازجمله مهم ترین خبرهای مهم این هفته کم خبر در حوزه کتاب و نشر هستند.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش مرور اخبار مهم و اثرگذار حوزه کتاب و نشر در هفته ای که گذشت، به علت تعطیلی های شنبه و یکشنبه، تنها چهار عنوان را در خود جا داده که درباره موضوع هایی چون نمایشگاه کتاب تهران، جایزه کتاب سال، همایش ایرانشناسان اوراسیا و آرشیو ملی هستند.
ازجمله مشابهت های دیگر خبرهای هفته گذشته و این هفته باید بگوییم، در گزارش هفت خبری هفته گذشته خبر برگزاری یاسر احمدوند رئیس سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران را داشتیم و این هفته خبر پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران از این رویداد را مرور می نماییم که توسط قائم مقام نمایشگاه اعلام گردید. همینطور در گزارش هفته گذشته خبر انتشار سی امین فراخوان جایزه جهانی کتاب سال را مرور کردیم و این هفته خبر انتشار فراخوان چهلمین دوره جایزه کتاب سال را مرور می نماییم.
در ادامه مشروح گزارش کوتاه «یک هفته با کتاب» چهاردهم تا بیستم خرداد را از نظر می گذرانیم؛
پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران از نمایشگاه کتاب تهران
علی رمضانی قائم مقام سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز چهارشنبه ۱۸ خرداد از پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات ناشران شکل مجازی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران بعد از گذشت ۱۰ روز کاری اطلاع داد و اظهار داشت: با گذشت ده روز از اتمام نمایشگاه کتاب ۹۰ درصد مطالبات ناشران شرکت کننده در شکل مجازی سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر مبنای بسته هایی که به خریداران تحویل داده شده به شماره حساب اعلامی ناشران در زمان ثبت نام، واریز شده است، مابقی تسویه حساب با ناشران حاضر در این نمایشگاه هم بعد از رسیدن آخرین مرسولات خریداری شده در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به دست مخاطبان، پرداخت می شود.
انتشار فراخوان جایزه کتاب سال
چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه این هفته، با انتشار فراخوان این دوره از جایزه، از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت کرد با ثبت نام در سامانه کتاب سال؛ کتاب یا کتاب های پیشنهادی خویش را تا ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۱ به دبیرخانه این جایزه ارسال نمایند.
برگزاری همایش ایرانشناسان و اساتید زبان و ادبیات فارسی اوراسیا
ششمین همایش ایرانشناسان و اساتید زبان و ادبیات فارسی اوراسیا، این هفته توسط رایزنی فرهنگی و سفارت ایران در روسیه با سخنرانی غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با حضور بیشتر از ۷۰ نفر از ایران شناسان و استادان زبان فارسی از روسیه و حوزه اورآسیا همچون قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان در مسکو برگزار گردید.
تصویب خرید جدید آرشیو ملی
نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و خرید اسناد غیر دولتی آرشیو ملی در سال ۱۴۰۱، این هفته با حضور اعضای قانونی و دادستان کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد که در آن، ۲۵ مجموعه، مشتمل بر ۳۴۲ ردیف اسناد برگی و طوماری مورد بررسی، ارزیابی، کارشناسی، قیمت گذاری و تصویب برای خرید قرار گرفت.


منبع:

1401/03/20
14:32:08
5.0 / 5
402
تگهای خبر: بین المللی , خرید , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ