نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

زیارت مؤثرترین ابزار توسعه معارف دینی است

زیارت مؤثرترین ابزار توسعه معارف دینی است

به گزارش پرسی بلاگ مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: زیارت مؤثرترین ابزار توسعه معارف دینی است، بدین سبب در ترویج فرهنگ زیارت هر چقدر سرمایه گذاری شود، باارزش است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی بعدازظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره تولیدات رادیویی زیارت در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی (صبا) اظهار نمود: افرادی که در ترویج و توسعه فرهنگ زیارت تلاش می کنند، نقش مهمی در این حوزه داشته و مجاهدان بزرگ فرهنگی هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اعلان اینکه هیچ عملی به اندازه زیارت مثمر ثمر به نتایج فردی و اجتماعی نخواهد شد، اظهار داشت: بهترین مسیر در رابطه با ذات مقدس پروردگار بوسیله امام رضا (ع) انجام می پذیرد و این امر بزرگترین نقش زیارت نیز محسوب می شود.
وی اضافه کرد: رادیو زیارت بعنوان یکی از ارکان ترویج فرهنگ زیارت، جایگاه ویژه ای در توسعه شخصیت دوده به ویژه امام رضا ع دارد که باید امواجش در تمام کشور و حتی خارج از مرزهای بین المللی که شیعیان این امام رئوف حضور دارند تسری یابد.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: مسئله زیارت نقطه اتصالی است که انسان را از حوزه بشری خویش وارد عرصه عبودیت ذات پروردگار می کند و توجه به آن باید از طرف صدا و سیما و اهالی رسانه با حداکثر توان و خدمت انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار نمود: رادیو زیارت باید مقدمه ایجاد شبکه زیارت باشد، چونکه با راه اندازی این شبکه، مردم همیشه در صحن و سرای حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت.
زیارت باید در همه ابعاد توسعه یابد
همچنین در این مراسم یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی اظهار نمود: آماده هر نوع کمک در ترویج موضوع زیارت در زندگی مردم هستیم و تلاش داریم با اقدامات سازنده، زیارت آسان و سریع را برای عاشقان امام رضا (ع) فراهم نماییم.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: اثر بخشی اجتماعی و روانی امر زیارت بسیار حائز اهمیت می باشد که در همه ابعاد باید توسعه یابد.
وی افزود: وجود امام رضا (ع) یک منبع پر فیض است که رسانه های تخصصی همچون رادیو زیارت می تواند در ترویج و توسعه ابعاد مختلف زیارت این امام رئوف نقش آفرین باشند.


منبع:

1401/03/19
12:36:42
5.0 / 5
396
تگهای خبر: اجتماعی , بین المللی , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ