فردا سه شنبه؛

دومین دوره آزمون داتفا در بنیاد سعدی

دومین دوره آزمون داتفا در بنیاد سعدی

به گزارش پرسی بلاگ بنیاد سعدی، فردا سه شنبه ۱۰ خرداد، دومین دوره آزمون داتفا (دانش تدریس زبان فارسی) را برای مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در محل این بنیاد برگزار می نماید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، بنیاد سعدی، فردا سه شنبه ۱۰ خرداد دومین دوره آزمون داتفا (دانش تدریس زبان فارسی) را برای مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در محل بنیاد برگزار می نماید.
امیر احمدی مدیر آموزش بنیاد سعدی با بیان این خبر اظهار داشت: آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا)، دانش مدرس نسبت به مفاهیم در رابطه با زبان، استفاده از زبان و تدریس آنرا ارزیابی می نماید و تمام این آزمون ها در جهت اصول و رویکرد استاندارد مرجع زبان فارسی طراحی و اجرا می شوند. عنوان اختصاری این آزمون در ارجاعات بین المللی، (DATFA) است.
وی اضافه کرد: محتوای حوزه اول آزمون داتفا «زبان، پیشینه یادگیری و آموزش» آن است و پذیرفته شدگان در این آزمون کارت بین المللی صلاحیت تدریس درجه ۳ را دریافت خواهند کرد.
مدیر آموزش بنیاد سعدی با اشاره به اینکه بیشتر از ۶۰ نفر جهت شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کردند، اظهار داشت: بعد از بررسی پرونده و سوابق آنها تنها ۳۱ نفر حائز شرایط شرکت در آزمون داتفا تشخیص داده شدند و کارت ورود به آزمون برایشان صادر گردیده است.
احمدی در ادامه اظهار داشت: آزمون رأس ساعت ۱۰ صبح، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همینطور طبق شیوه نامه های برگزاری آزمون های سراسری، برگزار می گردد و داوطلبان لازم است با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت ورود به آزمون، نیم ساعت پیش از آزمون در ساختمان بنیاد سعدی حضور داشته باشند.
آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) معیار و ملاک مناسب برای تشخیص دانش مدرسان و پیشرفت آنهاست. این آزمون بر پایه چارچوب های بین المللی آموزش زبان طراحی شده است و هدف آن کمک به مدرسان زبان است تا جایگاه شغلی و مهارت های خویش را شناسایی کنند، برای ارتقای مهارت های خود برنامه ریزی کنند و فعالیتهای لازم را برای رسیدن به اهداف خود بشناسند و به کار گیرند. این آزمون ها به صورت مداوم بر مبنای تحلیل نتایج آزمون های پیشین بازاریابی می شوند.
کلیه بخش های این آزمون برپایه آزمون های زبان ESOL دانشگاه کمبریج طراحی شده است که از سال ۱۹۱۳ آزمون های زبان انگلیسی را برای گویشوران زبان های دیگر تهیه می کند. همچون فعالیتهای بنیاد سعدی برگزاری آزمون های گسترده همچون آزمون داتفا، عرضه گواهی نامه و مدارک آموزش زبان فارسی به افراد حائز شرایط است.
آزمون داتفا برای سنجش دانش مدرسان زبان فارسی به غیرفارسی زبانان طراحی شده است و دانش آنها نسبت به مفاهیم در رابطه با زبان، استفاده از زبان و تدریس آنرا مورد ارزیابی قرار می دهد.
این آزمون دارای ۵ حوزه یا بخش است. چینش و ترتیب خاصی برای این ۵ حوزه در نظر گرفته نشده است و آزمون دهندگان می توانند هربار در آزمون یک یا چند حوزه شرکت نمایند. به غیر از آزمون عملی دانش تدریس، سایر آزمون ها به صورت عینی و معمولا در چارچوب پرسش های چندگزینه ای و وصل کردنی طراحی می شوند. هر حوزه شامل ۸۰ پرسش است و برای پاسخ گویی به هر حوزه ۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. تمامی پرسش ها در این آزمون امتیاز برابر دارند و در چارچوب های وصل کردنی، چندگزینه ای، مرتب سازی و پیدا کردن جواب نامرتبط طرح شده اند.

1401/03/09
21:30:32
5.0 / 5
443
تگهای خبر: آموزش , بازار , بین المللی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ