امروز با حضور اسماعیلی؛

پنجمین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور

پنجمین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور

به گزارش پرسی بلاگ پنجمین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز دوشنبه نهم خردادماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، پنجمین جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور با هدف عرضه گزارش عملکرد این کارگروه در سال ۱۴۰۰ و تعیین اولویت های موضوعی مرکز رصد فرهنگی در سال ۱۴۰۱ بر مبنای مسائل و چالش های فرهنگی کشور امروز دوشنبه نهم خرداد با حضور اعضای کارگروه رصد فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد.
در این جلسه که اولین نشست کارگروه رصد فرهنگی کشور در دولت سیزدهم است، درباره لزوم تجمیع «داده های فرهنگی کشور» در مرکز رصد و راهکارهای جلب مشارکت و همکاری سازمان ها و نهادها در تبادل داده، همینطور تعیین سیاست دسترسی به داده ها و انتشار گزارش های مرکز رصد فرهنگی کشور و هم استانداردسازی شاخصهای پیمایش های اجتماعی و فرهنگی در کشور تصمیم گیری خواهد شد.
کارگروه رصد فرهنگی، مصوب جلسه اول ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور (مورخ ۲۹ تیر ۱۳۹۸) است که با هدف رصد مستمر تغییر و تحولات فرهنگی و عرضه گزارش از این تحولات، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به راه افتاده است. متعاقب این مصوبه، آیین نامه اجرایی کارگروه رصد فرهنگی در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۹ از جانب وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای اجرا ابلاغ و دبیرخانه این کارگروه در پژوهشگاه تشکیل شده است.
عماد افروغ، ابراهیم محسنی، کمیل قیدرلو، محمد آقاسی (معاون نظارت و برنامه ریزی ستاد فرهنگ شورایعالی انقلاب فرهنگی)، فرهاد رستگارنسب (مدیر دفتر مطالعات رصد و پیوست اجتماعی وزارت کشور)، محسن شاکری نژاد (رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما)، جمال رحیمیان (معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی)، سیدمجید امامی (دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور) و محمد رحمتی (مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اعضای کارگروه رصد فرهنگی کشور در دوره جدید هستند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس کارگروه است و دبیری کارگروه را رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برعهده دارد.
دستیابی مستمر به تصاویر واقع بینانه از وضعیت فرهنگی و هنری کشور هدف این کارگروه است. ایجاد «پایگاه داده های فرهنگی» و تهیه «گزارش های رصد فرهنگی» در حوزه ارزش ها، نگرش ها، صنایع، خدمات و کالاهای فرهنگی و هم شناسایی مسائل فرهنگی جامعه و عرضه راهبردهای مواجهه هدفمند با آنها، در دستور این کارگروه قرار گرفته است.

1401/03/09
13:18:23
5.0 / 5
344
تگهای خبر: اجتماعی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ