احمدوند اعلام كرد؛

فروش 211 میلیاردتومانی سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب

فروش 211 میلیاردتومانی سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب

پرسی بلاگ: رییس سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از فروش بیش از 211 میلیارد تومانی کتاب در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آگاهی داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباب میزان فروش این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: ۲۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۹۴ تومان کتاب در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بفروش رسید که از این مبلغ، ۱۰۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان متعلق به بخش فیزیکی و ۱۰۳ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان متعلق به بخش مجازی است.
رئیس سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به خاصیت های این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اضافه کرد: استقرار تمامی ناشران در فضای مسقف ۹۰ هزار متر مربع، برگزاری همزمان نمایشگاه در دو شکل مجازی و فیزیکی، هزینه کرد تمامی یارانه اعطایی برای خرید کتاب برای نخستین بار در طول سی وسه دوره، تخصیص یارانه اعتباری خرید کتاب به شکل مجازی با هدف شفاف سازی و توزیع عادلانه، همکاری بیش از ۷۰ نهاد و سازمان در برگزاری نمایشگاه و… خاصیت های این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: چهارده کشور آذربایجان، تاجیکستان، روسیه، صربستان، عمان، قطر، کره جنوبی، لبنان، مکزیک، بوسنی هرزگوین، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان و هفت انجمن دوستی از استرالیا، ایتالیا، کوبا، بوسنی هرزگوین، تاجیکستان، عراق و یونسکو در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کردند. همین طور میهمانانی از کشورهای ایتالیا، روسیه، بوسنی هرزگوین، ترکیه، تاجیکستان، سوریه، پاکستان، قطر، عمان و لبنان از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید و با ناشران حاضر در نمایشگاه گفت و گو کردند. قطر میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب بود.
وی استقرار ۷۰ کیوسک اطلاع رسانی در نمایشگاه و به کار گیری ۱۰۰ نیرو در ۳۰ نقطه از نمایشگاه را همچون تمهیدات ستاد اجرای سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان برشمرد و اظهار داشت: راه اندازی کارافزار اطلاع رسانی نمایشگاه با بیش از ۶ هزار دریافت، پاسخ به بالای ۴۱ هزار و ۵۰۰ تماس از طرف ۷۰ نیروی مستقر در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و ارائه خدمات از طرف همیاران خرید در مرکز پاسخگویی نمایشگاه از دیگر تمهیداتی است که برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده بود.
به گفته احمدوند، سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش مجازی و فیزیکی بطور همزمان با حضور ۲۸۰۰ ناشر داخلی و همین طور ۱۹۰ ناشر خارجی در ۷۰ غرفه از بیست ویکم اردیبهشت تا سی ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار و بخش مجازی تا دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ در سامانه ketab.ir میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بود.


منبع:

1401/03/06
22:02:45
5.0 / 5
445
تگهای خبر: اطلاع رسانی , بین المللی , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ