كارلوس كاستا مطرح كرد؛

پرتغال آماده توسعه روابط فرهنگی با ایران است

پرتغال آماده توسعه روابط فرهنگی با ایران است

به گزارش پرسی بلاگ سفیر پرتغال در ایران در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده نمائیم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کارلوس کاستا نهوش در بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: باتوجه به توانمندی های ایران در زمینه فرهنگی می توانیم با مقامات فرهنگی پرتغال رایزنی کرده و روابط خودرا در آینده توسعه دهیم.
وی اضافه کرد: همچون اقدامات می تواند حضور دو کشور در نمایشگاه های کتاب باشد و بتوان فرصت هایی برای ترجمه آثار کشورها فراهم نمود.
سفیر پرتغال در ایران با اشاره به برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب تهران و میهمان نوازی ایرانیها افزود: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده نمائیم.
وی درباب چاپ برخی کتب ترجمه در ایران نیز اظهار داشت: چنین رویدادهایی مورد استقبال است و امیدواریم در دور بعدی نمایشگاه تعداد کتب ترجمه شده را افزایش دهیم.
کاستا نهوش همین طور به ارتباطات ورزشی ایران و پرتغال و حضور کی روش اشاره نمود و اظهار داشت: سیاست های ورزشی سبب نزدیکی کشورها به یکدیگر و ایجاد حس اعتماد و دوستی می شود و سفارت پرتغال حامی چنین سیاستگذاری هایی است.


منبع:

1401/03/01
11:45:04
5.0 / 5
389
تگهای خبر: آثار , بین المللی , ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ