لزوم همکاری محیط زیست با شرکت های دانش بنیان برای کاهش مصرف پلاستیک

لزوم همکاری محیط زیست با شرکت های دانش بنیان برای کاهش مصرف پلاستیک

به گزارش پرسی بلاگ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: دولت سیاست گذاری جدی را برای مدیریت پسماندها خصوصاً پسماند استانهای شمالی کشور بعنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است و برای کاهش مصرف پلاستیک و کنترل آن باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده نمود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا علی سلاجقه در سی و دومین کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان ها چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد، گفت: فرهنگ تفکیک از مبدا و دفع درست زباله اگر در کشور نهادینه شود، به اجرای طرح مدیریت پسماند کمک بزرگی خواهدنمود و رسانه ملی مکلف به فرهنگسازی افزایش مشارکت مردم در بازیافت پسماندها شد.

وی اضافه کرد: در قالب سیاست گذاری ها برنامه منطقه بندی مدیریت پسماند باید تعیین شود تا برمبنای آن برنامه های اجرائی در نظر گرفته شود. وزارت کشور این امر را برمبنای فاکتورهای تعیین شده و با نظارت دستگاه های مسئول انجام خواهد داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برمبنای سیاست گذاری ها و پهنه بندی که وزارت کشور انجام می دهد، وضعیت فعلی را با داشته های گذشته قیاس خواهیم کرد تا به نتایجی برسیم و پس از اولویت بندی تا آخر سال ۱۴۰۱ محل اعتبار پروژه ها تامین خواهد شد.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در جلسه آتی نقش دستگاه های اجرائی مشخص شود، اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور ظرفیت های استانی و ملی دستگاهها را در نظر بگیرد و در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ اعتبارها تامین تا کارها عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست، وزارت کشور به ارائه برنامه جامع و عملیاتی چهار ساله ساماندهی مدیریت پسماندها ویژه استانهای شمالی کشور پرداخت همین طور سازمان برنامه و بودجه کشور درباره اقدامات و برنامه های اجرائی خود توضیح داد.





منبع:

1401/02/31
13:40:11
5.0 / 5
459
تگهای خبر: اطلاع رسانی , شركت , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ