کره شمالی نخستین تلفات کرونائی خودرا اعلام نمود

کره شمالی نخستین تلفات کرونائی خودرا اعلام نمود

پرسی بلاگ: کره شمالی نخستین مورد رسمی مرگ بر اثر مبتلاشدن به ویروس کرونا را در محدوده مرزهای خود اعلام نموده و خبرگزاری رسمی این کشور نیز گفته است که ده ها هزار نفر از مردم، گرفتار تب و علایم بیماری شده اند.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، امروز (جمعه) رسانه دولتی کره شمالی اعلام نمود که شش نفر در این کشور پس از بروز تب شدید جان خودرا از دست داده اند و در این میان تست کووید ۱۹ یک نفر مثبت بوده است.
بر طبق گزارش این رسانه، بیماران تب دار قرنطینه می شوند و تحت مراقبت و درمان قرار می گیرند.
درحالی که برخی متخصصان معتقدند ویروس کرونا قبل از این هم در کره شمالی وجود داشته، مقام های دولتی پیونگ یانگ روز گذشته (پنجشنبه) برای نخستین بار، اولین مورد رسمی مبتلاشدن به کووید ۱۹ را اعلام نمودند.
بگفته این مقام ها، سویه امیکرون ویروس کرونا در پایتخت شایع شده و مقررات قرنطینه در پی آن اعلام شده است. با این وجود تعداد دقیق موارد مبتلاشدن گزارش نشده است.
هرچند امروز رسانه دولتی این کشور گزارش داد که همه گیری از محدوده پایتخت فراتر رفته و تبی که دلیل آن هنوز نامشخص است از اواخر ماه آوریل در کشور شایع شده است.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی می گوید نزدیک به ۳۵۰هزار نفر به این تب مبتلا شده اند اما مشخص نمی کند که چه تعداد تست تشخیصی کرونا در این میان مثبت بوده است.
تحلیل گران می گویند تازه ترین آمار اعلام شده از طرف رسانه دولتی که در آن از تبی نامعلوم در کل کشور شایع شده احیانا از دشواری کره شمالی در مقابله با شیوعی بی سابقه حکایت می کند.
خبرگزاری دولتی کره شمالی می گوید رهبر این کشور برای مهار ویروس فوریت حداکثری اعلام نموده که ظاهرا شامل قرنطینه های محلی و محدودیت تجمع در اماکن کاری می شود.
بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، جمعیت ۲۵ میلیون نفری کره شمالی به سبب نبود برنامه واکسیناسیون در مقابل بیماری لطمه پذیر است و به نظام درمانی مناسبی نیز دسترسی ندارد.
سال قبل کره شمالی پیشنهاد جامعه بین المللی را برای تامین میلیونها دز واکسن آسترازنکا و واکسن ساخت چین رد کرد و در عوض ادعا نمود که با بستن مرزهایش در ابتدای سال ۲۰۲۰ توانسته ویروس کووید۱۹ را مهار کند.




منبع:

1401/02/23
12:45:42
5.0 / 5
497
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ