توسط انتشارات خرسندی؛

کتاب آموزش گام به گام اجرای اسناد رسمی و لازم الاجرا منتشر گردید

کتاب آموزش گام به گام اجرای اسناد رسمی و لازم الاجرا منتشر گردید

پرسی بلاگ: کتاب آموزش گام به گام اجرای اسناد رسمی و لازم الاجرا در ادارات اجرای ثبت(روند عملیات اجرایی) به همت عبدالحمید مرادی، ثریا افروغ و زهرا کلامی توسط انتشارات خرسندی منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب آموزش گام به گام اجرای اسناد رسمی و لازم الاجرا در ادارات اجرای ثبت (روند عملیات اجرایی) به همت عبدالحمید مرادی مدیرک، دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی، ثریا افروغ معاون مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی و زهرا کلامی کارشناس دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی توسط انتشارات خرسندی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
کتاب حاضر در ۱۲ فصل نگارش شده است که می توان به عناوینی همچون تعاریف، صدور اجراییه، ابلاغ (سنتی - الکترونیکی)، ترتیب اجرا، بازداشت اموال، ارزیابی، مزایده، تنظیم سند انتقال اجرائی، تخلیه، اعتراض به عملیات اجرائی، ختم عملیات اجرائی و هزینه های قنونی پرونده اجرا اشاره نمود.
در قسمتی از کتاب آمده است: بدهکار سند رسمی و لازم الاجراء مکلف است نسبت به اجرای مفاد سند و انجام تعهدات مندرج در آن اقدام نماید. در صورت عدم هرگونه اقدام از ناحیه بدهکار در این راستا قانونگذار بمنظور پشتیبانی از حقوق بستانکار برابر مواد ۹۲ و ۹۳ و ۳۴ قانون ثبت و بخشنامه مربوطه (آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی و اصلاحی آن) ترتیبی مقرر داشته تا بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضائی نسبت به وصول مطالبات و الزام متعهد به انجام تعهد بوسیله ادارات اجرا به شرح ترتیب آتی الذکر اقدم نماید.
در بخش دیگری از کتاب آمده است:
مستند به تبصره یک ماده ۱۴ اصلاحی بخشنامه اجرا: «کلیه ابلاغ های در رابطه با پرونده اجرا الکترونیک بوده و در این خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی در رابطه با پرونده اجرائی موظفند نسبت به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک (درحال حاضر سامانه ثنای قوه قضائیه) اقدام نمایند.
نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنای قوه قضائیه) به یکی از دو طریق ذیل خواهد بود: ۱- مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی. ۲ - ثبت نام بوسیله مراجعه به دفاتر خدمات قضائی قوه قضائیه.
این کتاب با شمارگان ۵۰۰ جلد و قیمت ۶۰ هزار تومان انتشار یافته است.


منبع:

1401/01/27
08:48:00
5.0 / 5
433
تگهای خبر: آموزش , الكترونیكی , بازار , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ