حموله در گزارش پرسی بلاگ مطرح كرد؛

صنعت اسباب بازی باید به سمت بین المللی شدن برود

صنعت اسباب بازی باید به سمت بین المللی شدن برود

رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با تاکید بر لزوم پشتیبانی از صنعت اسباب بازی داخلی اظهار داشت: این صنعت باید به سمت جریان سازی بین المللی حرکت نماید.



محسن حموله رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: جشنواره ملی اسباب بازی یکی از فعالیتهایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفت دوره، با نگاه پشتیبانی از صنعت اسباب بازی و تولیدکنندگان این صنعت، برگزار کرده است. در دوره هفتم این رویداد محصولات جدید تولیدکنندگان صنعت اسباب بازی که در بازه زمانی یک سال قبل ساخته شده است، به مردم معرفی می شود و از سویی مخاطبان نظرات و ذائقه خویش را درباره اسباب بازی ایرانی با تولیدکنندگان در بین می گذارند.
وی افزود: هدف دیگر این جشنواره این است که نشان دهیم صنعت اسباب بازی ما، نسبت به دوره های گذشته تا چه حد رو به پیشرفت است. جشنواره ملی اسباب بازی شامل بخش های مختلفی است که یکی از آنها، بخش رقابتی جشنواره است و در این بخش، تولیدکنندگان، محصولات خویش را که مجوز دریافت کرده اند، به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند و دبیرخانه با حضور داوران و هیٲت انتخاب برترین تولیدکنندگان داخلی را معرفی و از آنها تجلیل می کند.
رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی درباره اهدای نشان برتر اسباب بازی اضافه کرد: ۲ سال است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان برتر اسباب بازی ایرانی را به تولیدکننگان برتر اهدا می کند و تولیدکنندگان برتر می توانند این نشان را روی بسته محصولات خود درج کنند و خانواده ها با دیدن نشان اسباب بازی برتر ایرانی هنگام خرید احساس امنیت و آرامش داشته باشند.
حموله اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بحث بازار و فروش اسباب بازی ایرانی بوده است و در این راستا چند سالی است که ما با نگاهی تخصصی به سمت صنعت اسباب بازی رفته ایم تا اسباب بازی را بعنوان یک جریان اقتصادی - فرهنگی معرفی نماییم. ما می خواهیم بگوییم که می توانیم در حوزه صنعت اسباب بازی در نمایشگاه های بین المللی حضور موفقی داشته باشیم و به تبع آن می توانیم از تولیدکنندگان برتر اسباب بازی در جهان دعوت نماییم تا از محصولات ما دیدن کنند. این یک نکته مهم می باشد که ما باید به سمت بین المللی شدن جریان صنعت اسباب بازی برویم.
وی در ادامه اظهار داشت: در کنار برنامه های جشنواره اسباب بازی، ما نشست های تخصصی با حضور کشورهای خارجی برگزار کردیم که سال جاری ۱۰ کشور از اروپا، آسیا و آمریکای لاتین به صورت مجازی میهمان ما بودند و تجربیات خویش را بیان نمودند. این استادها و کارشناسان در چارچوب نشست های تخصصی با جوانان و علاقه مندان ارتباط برقرار کردند و این نشست ها، می تواند دستاوردهای خوبی برای صنعت اسباب بازی داشته باشد.
رئیس جشنواره با اشاره به اینکه هنوز در حوزه طراحی اسباب بازی کار زیادی داریم، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چندسالی است که باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه طراحی اسباب بازی گام برداشته است و جریان رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی را در دو بخش اسباب بازی و بازی های کامپیوتری برگزار می نماید. ما حالا بیشتر از ۲۰۰ ماکت اسباب بازی ایرانی را که توسط استادان و منتورهای ما از ایده تبدیل به محصول شده اند، آماده تولید انبوه کرده ایم تا در صورت تمایل تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در اختیارشان قرار دهیم تا این ماکت ها را تولید کنند. خود کانون هم اسباب بازی هایی تولید و در نمایشگاه حاضر عرضه نموده است. یکی دیگر از نگاههای ما این است که با تولیدکنندگان اسباب بازی چه تولیدکنندگان بزرگ و چه تولیدکنندگان کوچک و نوپا وارد مشارکت در تولید شویم.

1401/01/24
13:41:25
5.0 / 5
754
تگهای خبر: بازار , بین المللی , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ