ورود هلال احمر به مبحث عفاف و حجاب

ورود هلال احمر به مبحث عفاف و حجاب

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه فعالیت هلال احمر در حوزه عفاف و حجاب، مطلوب و تلاش آن، سازنده و ساماندهی شده است، اظهار داشت: به تعریف واحد از حجاب و همچنبن فرهنگ سازی در این حوزه نیاز داریم.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، یعقوب سلیمانی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب هلال احمر که با حضور نمایندگان وزارت کشور تشکیل شد، اظهار داشت: هلال احمر برپایه حساسیت و علاقه خود در حوزه عفاف و حجاب تلاش می کند اما علاوه بر وحدت رویه، فرهنگ سازی و یکصدایی، به اعتبار کافی برای اجرای طرح های کلان در این عرصه نیاز داریم.
وی ضمن اشاره به این که حضور جوانان با شور و شوق خدمت در پایگاه های هلال احمر تداعی گر سنگرهای دفاع مقدس است، اضافه کرد: امدادگران هلال احمر با عشق و علاقه و ایثار به مردم خدمت می کنند که این ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بشمار می رود.
ابلاغ شیوه نامه گسترش فرهنگ حجاب به مجموعه هلال احمر همینطور محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان هلال احمر و مسئول کارگروه عفاف و حجاب جمعیت هلال احمر هم در این نشست به تشریح مهم ترین اقدامات مجموعه در حوزه عفاف و حجاب در یک سال قبل و هفته عفاف و حجاب پرداخت و اظهار داشت: کارگروه کشوری جمعیت در این عرصه تشکیل، همینطور شیوه نامه "گسترش فرهنگ عفاف و حجاب" هم تهیه و به تمام مجموعه هلال احمر ابلاغ گردید.
گلفشان به اقدامات مشترک استان ها در این خصوص هم اشاره نمود و اظهار داشت: در هفته عفاف و حجاب در مجموع پارسال ۲۸۰ کارگاه آموزشی در سرتاسر کشور برپا شد و با مشارکت فعال ۱۶ استان، ۵۹۰۰ نفر از این آموزش ها بهره مند شدند.
وی ادامه داد: صدمه شناسی جوانان و نوجوانان، زن؛ خانواده و اشتغال، زندگی فعال، فرزند پروری و تربیت فرزند سالم و.. همچون سرفصل های دوره های آموزشی در هلال احمر بوده است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مورد صدمه شناسی حوزه عفاف و حجاب هم اظهار داشت: نبود یا ضعف اجرایی برخی قوانین، عدم اختصاص زمان و منابع انسانی لازم در این خصوص، عدم نگاه سیستماتیک به مبحث و عدم توجه به عنصر خانواده، نبود بودجه و نظارت های مستقیم همچون مشکلات موجود در این حوزه می باشد.
بنا بر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مهدوی رئیس تیم بازرسی کننده از هلال احمر هم در این نشست تصریح کرد: ظرفیت‎های بسیار خوبی در هلال احمر وجود دارد همچون حضور جوانان و داوطلبان که در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اثرگذار خواهد بود.



1401/01/23
21:40:08
5.0 / 5
664
تگهای خبر: آموزش , انسانی , سیستم , قوانین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ