آخرین وضعیت بیمه بیکاری

آخرین وضعیت بیمه بیکاری

به گزارش پرسی بلاگ معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تا ابتدای اسفندماه سال قبل ۱۸۰ هزار مقرری بگیر «بیمه بیکاری» داشتیم اظهار داشت:  طی سال قبل بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری صرف شده است.


محمد بایندریان در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت برقراری بیمه بیکاری توضیح داد و اظهار نمود: تا ابتدای اسفندماه سال قبل حدود ۱۸۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم و از آغاز سال بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت این مقرری هزینه شده است.
وی ادامه داد: به روال عادی پیش از کرونا بازگشته ایم؛ کارفرمایان همکاری و نیروی کاری خویش را حفظ کردند و اگر کارگرانی دو، سه ماه بیکار بودند باردیگر به سرکار برگشتند و وضعیت از این حیث بهبود یافته است. خوشبختانه به روال قبل برگشته ایم. پیش از انتشار کرونا هم ماهانه ۱۵ تا ۱۶ هزار مورد برقرای بیمه بیکاری داشتیم که حالا هم حدودا همین آمار ثبت می شود.
معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره ضوابط بازرسی ها هم اظهار داشت: روال بازرسی مدتی است که تغییر کرده است. همکاران ما حق ندارند به "در منازل" رجوع کنند. همکاران ما در کارگزاری ها و شعب در صورتی می توانند بیمه بیکاری فردی را قطع کنند که مستند به علل قانونی و مشخص باشد که فرد باردیگر شاغل شده است.
بایندریان افزود: روالی که قبلا وجود داشت و همکاران ما سخت گیری می کردند و تلفنی زنگ می زدند و یا به منازل رجوع می کردند و اگر فرد حضور نداشت بیمه اش را قطع می کردند، حالا دیگر وجود ندارد و این اقدام منع قانونی دارد. قطع بیمه بیکاری به این علت ممکن نیست و فقط با علل قانونی و مستند می توانند بیمه بیکاری را قطع کنند و اگر خلاف آن صورت گیرد برخورد می نماییم.




منبع:

1401/01/17
09:41:24
5.0 / 5
382
تگهای خبر: اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ