وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همجواری خوزستان با کشورهای عربی یک فرصت بزرگ است

همجواری خوزستان با کشورهای عربی یک فرصت بزرگ است

پرسی بلاگ: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: همجواری خوزستان با کشورهای عربی یک فرصت بزرگ است که باید برای ارتقای تعاملات مشترک با کشورهای همجوار از آن بهره مند شویم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی قبل از ظهر امروز در انتها سفر دو روزه خود به استان خوزستان اظهار نمود: در مسافرت دو روزه به استان خوزستان با کاروان های راهیان نور صحبت و مقرر شد تا مشکلات آنها از جانب متولیان امر پیگیری و حل شود.
وی اضافه کرد: در اهواز از چند مرکز مهم مثل خانه هنرمندان و بخش کتابخانه های عمومی اهواز که از کتابخانه های قدیمی و مورد رجوع مردم بود، بازدید کردیم.
اسماعیلی ضمن اشاره به ضرورت حل مشکلات این مراکز تاکید کرد: باید یک سری مراکز فرهنگی هم در اهواز راه اندازی شود و البته اعتبارات خوبی را برای تکمیل برخی پروژه ها و بخصوص برای نوسازی و تجهیز کتابخانه های عمومی اهواز اختصاص می دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: زائرسرای بستان فوق العاده برای وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی حائز اهمیت می باشد که به صورت شهرکی ساخته و باید هرچه سریعتر افتتاح شود؛ برای حل مشکلات حقوقی این زائرسرا هم با استاندار خوزستان مذاکراتی صورت گرفته و پیگیری های نهایی را در تهران انجام می دهیم.
اسماعیلی تصریح کرد: خوزستان یک استان راهبردی برای کشور است و با فضای فوق العاده و دارای سابقه چندین هزار ساله در حوزه فرهنگ و هنر یکی از حوزه های تمدنی بزرگ محسوب می شود؛ این استان حق دارد که بعنوان یک مرکز فعال برای عرضه تصویر مطلوب از فرهنگ ایرانی - اسلامی نه تنها در کشور بلکه در منطقه بدرخشد.
وی اظهار داشت: ظرفیت فرهنگی بزرگی که امروز در خوزستان داریم این قدرت را به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی می دهد که درخشش بالایی را در منطقه داشته باشیم؛ همجواری با کشورهای عربی منطقه هم یک فرصت بزرگ است که باید برای ارتقای تعاملات مشترک با کشورهای همجوار از آن به نحو مطلوب بهره مند شویم؛ همینطور یک الگوی جدید فرهنگی هنری را در خوزستان برای ایفای مسئولیت های بزرگ عرضه می دهیم.


منبع:

1401/01/07
21:45:04
5.0 / 5
394
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ